۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۶۳۱۲۴
باهنر:

ائتلاف1+2 یک کاندیدا معرفی کند

خبرگزاری رسا ـ عضو ائتلاف پنج‌گانه گفت: تا آن جا که من اطلاع دارم هیچ جریان و ائتلافی به‌جز جبهه پایداری کاندیدای نهایی خود را معرفی نکرده است و شاید تا زمان رأی‌گیری تعداد کاندیداها کاهش یابد اما توصیه من به جریانات دیگر مانند ائتلاف 1+2 این است که یک کاندیدای واحد معرفی کنند.
نشست خبري محمد رضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس محمد رضا باهنر، عضو ائتلاف پنج‌گانه در نشست خبری که عصر سه شنبه سوم اردیبشهت ماه در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان این‌که در گذشته افرادی که بتوانند در عرصه انتخابات عرض اندام کنند محدود بوده‌اند گفت: حضور منسجم گروه‌ها در انتخابات لازم است و من شخصا معتقد به پیمان ائتلاف خود هستم که اگر در ائتلاف به کاندیدایی غیر از من برسیم، کنار خواهم رفت.

وی با اشاره به اولویت‌ها و برنامه‌های دولت احتمالی خود عنوان داشت: متأسفانه آفتی در کشور وجود دارد بی‌توجهی به برخی از نهادها و ارکان مهم کشور است به‌طوری‌که مشاهده می‌کنیم سازمان‌هایی مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و شورای پول و اعتبار یا از اعتبار ساقط شده‌اند و یا تأثیر چندانی در روند تصمیم‌گیری ندارند و مهم‌ترین اولویت در دولت احتمالی احیای این نهادها است.

باهنر با بیان این‌که در حوزه روابط خارجی با محور قراردادن منافع کشور به‌دنبال تعامل با کشورهای دیگر هستیم، ابراز داشت: در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که این ظرفیت به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است و ما می‌توانیم با کشورهای دیگر نیز مراودات داشته باشیم که اکثریت کشورهای دنیا را تشکیل می‌دهند.

عضو ائتلاف پنج‌گانه گفت: آفتی که در کشور وجود دارد و اگر ادامه پیدا کند می‌تواند به ناهنجاری تبدیل شود، عدم توانایی استفاده از ظرفیت‌های نظام برای رسیدن به اهداف کلی کشور است و برخی از بداخلاقی‌ها از این جنس زمینه مشکلات زیادی را برای کشور فراهم می‌کند و مسئولین در این میان مقصر بوده‌اند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه این مطلب با بیان این‌که من فکر می‌کنم می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست از ظرفیت‌ها و توانایی‌های گروه‌های مختلف برای پیش برد اهداف کشور استفاده کرد ابراز داشت: در مورد جریانات اصلاح‌طلب این اعتقاد را ندارم که مجموعه اصلاح طلبان به‌عنوان فتنه‌گر معرفی شوند چراکه در جریانات فتنه 88 بخش کوچکی از اصلاح‌طلبان آتش‌بیار معرکه بودند و اگر بخواهیم همه آنها را فتنه گر بدانیم، بی‌انصافی است و من ممکن است در کابینه خود از وزرای دولت آقای خاتمی استفاده کنم و مهم این است که در دولت آینده کارآمدی مجموعه قوه مجریه موردتوجه باشد.

سخنان رییس جمهور در خوزستان مدبرانه نبود

باهنر اظهار داشت: سخنان اخیر رییس جمهور در سفر استانی به خوزستان مدبرانه نبود و وی مدعی شده که اسنادی را از افراد و جریانات خاصی در دست دارد که این موضوع یک بلوف است و یا این‌که واقعا اسنادی وجود دارد که به نظر من نگهداری این اسناد یک جرم است و این سؤال به وجود می‌آید که چرا رییس جمهور این اسناد را نگه‌داشته است و آنها را برای برخورد قانونی در اختیار نهادهای مرتبط قرار نداده است؟ آن چیزی که مشخص است این است که لازم است اخلاق و جایگاه ریاست جمهوری رعایت شود.

وی در پاسخ به سؤالی اظهار داشت: آنچه جرم به حساب می‌آید استفاده از منابع دولتی و یا تریبون‌هایی است که دراختیار رییس جمهور قرار دارد به نفع کاندیدای خاص است و باید با آن برخورد شود.

عضو ائتلاف پنج‌گانه در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی طرح هدفمندی یارانه‌ها و ادعای پرداخت یارانه 250 هزار تومانی توسط دولت گفت: دولیت می‌تواند 250 هزار تومان را پرداخت کند به‌شرطی که 500 هزار تومان را از جیب دیگر مردم بردارد و متأسفانه ما در دولت نهم و دهم شاهد آن بودیم که برخی از نهادهای اجرایی و حتی هیئت دولت از اختیارات مناسب برخوردار نبود و همه کارها به‌صورت دستوری انجام می‌شد.

باهنر افزود: علاوه بر این نه در اقتصاد، نه در فرهنگ و سیاست یک برنامه راهبردی و چشم انداز وجود نداشته و درحالی‌که کلیت نظام چه در برنامه‌های توسعه‌ای و چه در سند چشم انداز بیست ساله این برنامه وجود دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: لازم است دولت‌های‌آینده باتوجه به این اسناد بالادستی با تدوین یک برنامه بلندمدت و استفاده از همه بازوهای اجرایی این نقاط را مرتفع کند.

عضو ائتلاف پنج‌گانه گفت: مسئله مهم دیگر این است که گرانی و تورم که ریشه در نقدینگی بالای جامعه دارد، باید کنترل شود و این کنترل دو بخش دارد که بخش اول یک تورم حدود بیست درصد است که ریشه در مسائل ساختاری کشور دارد و بخش دوم تورم بیست درصد دیگری است که اضافه بر تورم ساختاری بر کشور وارد شده که می‌توان با برنامه‌ریزی درست و اصولی آن را حذف کرد و مشکل ساختاری نیز با یک کار کارشناسی 3 تا 4 ساله قابل اصلاح است.    

ائتلاف 1+2 کاندیدای واحد معرفی کند

وی ابراز داشت: تا آن جا که من اطلاع دارم هیچ جریان و ائتلافی به‌جز جبهه پایداری کاندیدای نهایی خود را معرفی نکرده است و شاید تا زمان رأی‌گیری تعداد کاندیداها کاهش یابد اما توصیه من به جریانات دیگر مانند ائتلاف 1+2 این است که یک کاندیدای واحد معرفی کنند.

باهنر اظهار داشت: همکاران بنده در فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز این توصیه را از من بپذیرند که به‌صورت فراکسیونی از کسی حمایت نکنند اما می‌توانند به‌صورت شخصی به‌عنوان یک نماینده فردی را معرفی کرده و از برنامه‌های او حمایت کنند./956/پ202/ج

ارسال نظرات