۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۶۳۱۷۲

برگزاری یادواره «شهید گمنامی که نامدار شد» در کرمان

خبرگزاری رسا ـ شهید حمید ادیبی سال گذشته به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به خاک سپرده شد که در اواخر سال 91 هویت این شهید آشکار شد.
برگزاری یادواره «شهید گمنامی که نامدار شد» در کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، نخستین یادواره شهید حمید ادیبی امشب ساعت 20 در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با سخنرانی علی اکبر رائفی پور و مداحی حاج منصور پورشیخ برگزار می شود، همچنین مصطفی صابر خراسانی هم در این مراسم مدیحه سرایی خواهد کرد.
سال گذشته پیکر شهید گمنامی در منطقه فاو شناسایی و برای دفن در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به این شهر منتقل شد. در بامداد 5 اردیبهشت سال گذشته مراسم وداعی با پیکر این شهید در مدرسه علمیه محمودیه از سوی طلاب به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیکر شهید یادشده پس از برگزاری مراسم باشکوهی روز 5 اردیبهشت در پردیزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان آرام گرفت، همچنین همزمان با مراسم دفن پیکر شهید گمنام یکی از بستگان شهید حمید ادیبی با دیدن والده مرحوم شهید در رویایی صادقانه از وجود پیکر فرزندش در نزدیک منزل آن بزرگوار مطلع می شوند.
در نهایت با پیگیری های خانواده شهید و انجام آزمایش DNA و تطبیق از سوی بنیاد شهید انقلاب اسلامی، شهید گمنام آرمیده در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با نام حمید ادیبی شناسایی می شود.
جالب این جاست که محل دفن این شهید بزرگوار روزگاری محل بازی و گشت زنی دوران بچگی او بوده است و منزل پدری این شهید در نزدیکی محل دفن او قرار دارد./9704/پ203/س
ارسال نظرات