۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۶۳۴۴۹
سپاه چهارمحال و بختیاری در بیانیه ای؛

واقعه طبس عزت و سربلندی فرزندان روح الله را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ سپاه استان چهارمحال و بختیاری در بیانیه ای به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران از این واقعه به عنوان نماد برخورداری ملت ایران از نصرت غیبی الهی یاد کرد و آورده است: واقعه طبس نشان داد، عزت و سربلندی از آن فرزندان روح الله است.
شکست آمريکا در صحراي طبس

به گزارش خبرگزاری رسا در شهرکرد، سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال وبختیاری در بیانیه ای به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس، از این واقعه به عنوان نماد برخورداری ملت ایران از نصرت غیبی الهی یاد کرد.

در این بیانیه آمده است: واقعه طبس، نشان دهنده هیمنه پوشالی مدعیان کدخدای جهانی در برابر اراده الهی است و این واقعه نشان داد عزت و سربلندی از آن فرزندان روح الله است که به قدرت لایزال پروردگار متکی هستند و با هوشمندی و بصیرت تحت زعامت ولی فقیه در صحنه حضور یافته اند.

این بیانیه می افزاید: با پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از مقدرات کشور، معادلات و مناسبات سیاسی منطقه نیز به هم خورد و قدرت های بزرگ و سلطه گر جهانی به ویژه آمریکا، با احساس خطرات ناشی از پیامدها و بازتاب های خیره کننده انقلاب در جهان، راهبرد دشمنی و رویارویی با نهضت امام خمینی (ره) و ملت رشید ایران را اتخاذ کردند.

در ادامه می خوانیم: برخورد با لانه جاسوسی آمریکا در تهران که با اراده انقلابی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) انجام پذیرفت، کاخ سفید را برای فرار از کابوس این ماجرای تحقیرآمیز با سردرگمی های زیادی مواجه کرد.

در ادامه بیانیه سپاه چهارمحال وبختیاری آمده است: آنها با طراحی عملیاتی پیچیده و دقیق برای حمله نظامی به ایران به بهانه رهاسازی جاسوس های مستقر در محل سفارت با غرور و اطمینان ناشی از پیش بینی نیروی انسانی کارآزموده و تجهیزات مدرن و کارآمد در شبانگاه پنجم اردیبهشت ماه سال 1358 در حالی که خود را بر زمین طبس می دیدند، در اوج حیرت و ناباوری ها با وقوع طوفان شن و برخورد بالگردهای متجاوز به یکدیگر، شکست سنگین و غیرقابل تصوری را متحمل شدند و سرانجام با لغو عملیات مجبور به فرار از خاک ایران شدند.

بخش دیگری از بیانیه به این مسأله اشاره دارد که: همکاری سران تعدادی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و منطقه و افراد ضدانقلاب با آمریکای جنایتکار در ماجرای طبس بر هیچ کسی پوشیده نیست و امروز نیز پس از گذشت بیش از سه دهه از عمر جمهوری اسلامی، شاهد توطئه های مکرر از سوی استکبار جهانی علیه ملت و انقلاب و نظام هستیم، اما باید دشمنان این نظام الهی بدانند که اراده خداوند بر پیروزی جبهه اسلام استوار است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: سپاه چهارمحال و بختیاری اعلام می دارد با هوشیاری کامل، آماده مقابله با هرگونه تهدید از سوی دشمنان انقلاب اسلامی است و با تمامی توان و آمادگی تحت فرمان رهبر محبوب انقلاب، در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند و از ملت بزرگ ایران اسلامی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی می خواهد با حضور پرشور خود در پای صندوق های رأی در انتخابات خرداد ماه 92 ، بار دیگر نقشه های شوم فتنه انگیزان را نقش برآب سازند.

گفتنی است عملیات «پنجه عقاب» یا «عملیات طبس»، عملیاتی نظامی از سوی نیروی دلتا برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌ شده از سوی دانشجویان پیرو خط امام در تهران بود؛ در پی ناکامی دولت ایالات متحده آمریکا در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران که در ماجرای تصرف سفارت آمریکا بازداشت شده بودند، جیمی کارتر رییس جمهور ایالات متحده آمریکا دستور انجام عملیات آزادسازی را صادر کرد.

پنجم اردیبهشت ماه 1359 هواپیماها و بالگردهای آمریکایی برای آزادی 53 گروگان در تهران وارد فضای پروازی ایران شدند و سپس در صحرای طبس فرود آمدند اما وقوع طوفان شن در آن شب موجب برخورد هواپیمای سی130 و بالگرد سی‌اچ 53 شد و هشت تن از نظامیان آمریکایی در این حادثه کشته شدند./9457/د101/غ

ارسال نظرات