۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۶۴۰۰۴
دکتر احمدی‌نژاد در همایش تجلیل از بانوان برگزیده:

بدون عشق‌‌آفرینی زنان، عالم زجرآور خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان اینکه زنان و مادران تلاش و عزت‌آفرینی را در کام مرد‌ها به ارزشی الهی و انسانی تبدیل می‌کنند و قلب‌آنان کانون جوشش عشق و محبت است، گفت: جامعه انسانی بدون عشق و محبت بی‌معناست و اگر عشق‌آفرینی زنان نباشد، همه عالم به مانند جهنم، زجرآور
احمدي نژاد در همايش تجليل از بانوان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (دوشنبه) در همایش تجلیل از بانوان برگزیده در تالار وحدت با بیان اینکه پیش از پرداختن به مقام زن باید به مقام و جایگاه انسان توجه شود، خاطر نشان کرد: انسان بالاترین مخلوق و موجود هستی است و همه عالم و حیات برای انسان خلق شده و فرصت و بستری برای شکوفایی حقیقت اوست.

 

رییس جمهور افزود: انسان می‌تواند، آیینه تمام‌نمای خدا شود و تنها موجودی که می‌تواند خداوند را آنگونه که هست معرفی کند، انسان است.

 

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه همه انسان‌ها برای رسیدن به قله و اوج کمال انسانی خلق شده‌اند، اظهار داشت: ایمان به ارزش‌های انسانی و پافشاری بر آنها راه رسیدن به قله کمال است و ایمان و پافشاری بر این ارزش‌های الهی و انسانی فقط از راه ایثار و فداکاری امکان‌پذیر است.

 

رییس جمهور تصریح کرد: هیچ ارزشی جز از طریق ایثار خلق نمی‌شود و اگر تاریخ را مرور کنیم، خواهیم دید که آنچه فطرت انسان‌ها و روح جمعی آنهاست و آن را ارزشی عالی و متعالی به حساب می‌آورد محصول ایثار است و اساساً ایثار عامل ماندگاری انسان در عالم است و در همین راستا اگر ایثار مادر نباشد، نسل انسان ادامه نخواهد یافت.

 

دکتر احمدی‌نژاد با طرح این سوال که ریشه و عامل ایثار چیست و انسان چطور ایثار می‌کند، گفت:‌ ریشه، عامل و انگیزه اصلی ایثار، عشق و محبت است و اگر محبت نباشد، نه ایثارگری رخ می‌دهد و نه کمالی اتفاق می‌افتد.

 

رییس جمهور ایثار را بر آمده از عشق متعالی، زلال و آسمانی برشمرد و ادامه داد: ایثار عظیم مادر در رابطه با فرزندش ناشی از عشق خالص الهی است، همانگونه که انگیزه مجاهدان و مدافعان از یک کشور در برابر تهاجم بیگانه عشق به صیانت از خاک، عزت، کرامت انسانی و عدالت است که اینها رمز و راز ایثار هستند.

 

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه هر حرکتی در عالم که بر پایه عشق و ایثار به وقوع می‌پیوندد هم کمال‌آفرین خواهد بود و هم ماندگار، گفت: اساس خلق عالم، عشق و محبت و لطف است، همانگونه که خداوند عالم را از روی لطف خلق کرد و خمیر مایه حرکت کمالی او را عشق قرار داد.

 

رییس جمهور با طرح این سوال که چرا نقش زن در عالم خلقت، مهم است، اظهار داشت: قلب زن کانون جوشش محبت و عشق است و مسئولیت ترویج مهربانی در جامعه انسانی بر عهده زن قرار دارد؛ اگر خداوند عشق‌ورزی را در دل مهربان زنان قرار نداده بود، ارزش‌ها و کمال در جامعه بشری بی‌معنا بود و اساساً جامعه انسانی شکل نمی‌گرفت، یا تداوم نمی‌یافت و هیچ عشق و ارزش متعالی در جامعه بشری شکوفا نمی‌شد.

 

دکتر احمدی نژاد با تأکید بر اینکه زن در همه امور عالم محوریت دارد، اضافه کرد: جملاتی نظیر اینکه پشت هر مرد موفقی یک زن تلاشگر قرار دارد در واقع به سایه بردن عظمت و بزرگی زنان است، در حقیقت اصل و اساس موفقیت زنان هستند.

 

رییس جمهور تصریح کرد: اندیشه‌های مادی و دنیوی با طراحی شیطان، حقایق امور عالم را با ظواهر جابه‌جا می‌کند، اگر نه نیازی به تبیین جایگاه محوری زن در جامعه وجود نداشت؛ مادری که همه آرزوهای خود را کنار نهاده و فرزندان معلول خود را تربیت می‌کند، یقیناً در حرکت کمالی جامعه بشری مؤثرتر از هر فرد دیگری است.

 

دکتر احمدی نژاد گفت: همه آحاد جامعه باید پذیرای نقش اجتماعی باشند، البته در این خصوص مهم این است که کدام نقش اجتماعی برای هر فردی مفید‌تر و کمال‌آفرین‌تر است.

 

رییس جمهور با بیان اینکه انسان‌سازی مهمترین مسئولیت انسان‌هاست و زندگی و ثروت برای سعادت‌یافتن و تلاش در راه کمال انسانی است نه برعکس با اشاره به اینکه شیطان نقش‌ها را جابه‌جا و تعریف و سعادت را منحرف کرده و اینها مسائلی است که نیاز به اندیشه و اصلاح دارد، گفت: اینکه زن‌ها باید بیرون از خانه نقش‌آفرینی داشته باشند، یا نه؟ یک سوال انحرافی است و هرکس باید خودش از خود بپرسد که آیا پذیرفتن نقش اجتماعی بیرون از خانه برایش کمال‌آفرینی، می‌کند؟ و این منحصر به زنان هم نیست بلکه مردها هم باید ارزیابی کنند که پذیرفتن نقش‌های اجتماعی به لحاظ انسانی، آنها را رشد می‌دهد یا از کمال انسانی ساقط می‌کند حتی اگر مناصب اجتماعی نیز، کمال‌آفرین نباشند به هیچ دردی نمی‌خورند.

 

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه معمولاً روز زن از سوی زنان جشن گرفته می‌شود، افزود: به نظرم روز زن را باید آقایان جشن بگیرند و خدا را در این زمینه بسیار شکرگذار باشند که زن را آفرید چرا که اگر زن خلق نمی‌شد، عالم زجرآور بود.

 

رییس جمهور با اشاره به حدیث قدسی که حضرت زهرا(س) را منظور خلقت معرفی می‌کند، تصریح کرد: اگر حقیقتی چون حضرت فاطمه زهرا(س) به عالم نمی‌آمد حقیقت معنا نمی‌یافت. حضرت زهرا(س) الگوی همه انسانها نوع انسان و مخزن اسرار الهی است.

 

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: امامان ما انسان‌های کامل هستند، که از مرزهای تعلق به طور کامل عبور کرده و ملکوتی هستند البته نه به این معنا که شیطان به ذهن برخی از ما القاء کرده که امامان غیر قابل دسترس هستند، امامان معترفند که در پیچ‌های تند زندگی آنجا که مردم به آنها پناه می‌آورند به مادرشان حضرت زهرا(س) پناه می‌آورند. حضرت زهرا(س) در جایگاهی قرار داشت که امیرالمؤمنین(ع) به عنوان نقطه اوج حرکت کمال انسان به حضرت ایشان تکیه کرده و آرامش و اطمینان را نزد حضرت جستجو می‌کرد.

 

رییس جمهور زن را تجلی لطف خدا و عشق او به مخلوقات، کانون مهرورزی و آفرینش همه ارزش‌های الهی و انسانی توصیف کرد و اظهار داشت: نیازی نیست که یکی مثل بنده به زنان بگوید که قدر خودشان را بدانند بلکه به همه توصیه می‌کنم که قدر زنان را بدانند، چرا که این شرط شناخت جایگاه و قدر واقعی انسان بودن خودمان است و برای آنکه قدر فرصتی که برای خدایی شدن در اختیار انسان قرار گرفته بدانیم باید قدر زن را بشناسیم.

 

دکتر احمدی نژاد با تأکید بر اینکه اگر عشق و محبت در جامعه جاری شود، مشکلی باقی نخواهد ماند، گفت: اگر عشق نباشد میلیون‌ها مفاد قانونی هم، خانواده و جامعه را استحکام و قوام نخواهد بخشید و اگر عشق و محبت باشد، همه مشکلات و دعواها در دنیا برطرف خواهد شد.

 

رییس جمهور با بیان اینکه زن و مرد باید مکمل یکدیگر باشند، تا خانواده و به تبع آن جامعه به کمال برسد، مخاطب اصلی آیه «تعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى» را خانواده دانست و گفت: آیه قوام خانواده و کمال یافتن آن و نشر این کمال در جامعه ایثار بین زن و مرد و عبور از منیت‌ها با تکیه بر عشق و محبت است و این درس جاودانه حضرت فاطمه زهرا(س) به انسان‌هاست که در زندگی از خود عبور کرده و به دیگران محبت کنیم.

 

دکتر احمدی نژاد تأکید کرد: خداوند بهترین زنان عالم را در ایران خلق کرده و اگر با دیگر زن‌های جهان مقایسه شوند، زنان ایرانی در جایگاه برجسته و رفیع‌تری قرار خواهند داشت.

رییس جمهور افزود:برخی تبعیض‌ها و جفاها نسبت به زنان هیچ ارتباطی به فرهنگ و دین ما ندارد.

 

دکتر احمدی نژاد با تشکر از دست‌اندرکاران مرکز امور زنان ریاست جمهوری و همه کسانی که سعی در رفع برخی مشکلات جامعه کرده و برای معرفت‌زایی تلاش‌ می‌کنند، گفت: قرار است مرکز امور زنان به معاونت امور زنان ارتقاء یابد و خوب است باید به مرور و پله پله ارتقاء جایگاه زنان ادامه یابد، تا زنان پیش رفته در بالاترین مراتب و جایگاه‌ها قرار بگیرند./924/د102/ج

ارسال نظرات