۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۶۴۱۹۷
نماینده خبرگان رهبری:

خروج از اقتصاد نفتی مطالبه جدی رهبر انقلاب از مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تأکید کرد: مطالبه امروز رهبری خروج کشور از اقتصاد نفتی و تکیه بر تولید ملی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه با اشاره به نامگذاری سال‌جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال ملت ایران در دو عرصه مهم رسالتی حساس بر عهده دارند.

وی تحقق مطالبات رهبری در این دو عرصه مهم را تأثیرگذار در آینده نظام اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی لازم و ملزوم یکدیگرند، در حقیقت اگر حماسه سیاسی تحقق نباید، حماسه اقتصادی حادث نمی‌شود؛ از این رو بایستی اهمیت و ضرورت مشارکت همگانی در انتخابات آینده تبیین شود.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که دشمنان با اعمال شدیدترین تحر یم های اقتصادی ممکن به دنبال اهداف سیاسی خود در منطقه هستند، تصریح کرد: شاید یکی از این تحریم ها به تنهایی برای سقوط نظام در کشورهای حوزه خلیج فارس کافی بود، اما ملت ایران با صبر و استقامت مثال‌زدنی توانسته‌اند دشمنان اسلام و تشیع را خار و ذلیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که باید قدرشناس مردم همیشه در صحنه و ولایت‌مدار ایران اسلامی بود، گفت: مسؤولان به جای بحث های تنش‌زا بهتر است نسبت به بهبود وضع معیشتی مردم و مقابله با تحریم های اقتصادی دشمن اقدامات جدی، عملی و سریع داشته باشند، مطالبه امروز رهبری خروج کشور از اقتصاد نفتی و تکیه بر تولید ملی است.

نماینده خبرگان رهبری تحریم نفت ایران را  فرصتی برای اصلاح زیرساخت های صنعتی و اقتصادی کشور دانست و افزود: حماسه اقتصادی در چنین شرایطی معنای حقیقی خود را خواهد یافت، به یقین آثار و برکات تحقق حماسه اقتصادی تنها منحصر به سال جاری نیست، نسل های آینده نیز قدردان اقدامات عملی در مسیر رهایی از اقتصاد تک محصولی خواهند بود.

وی خواستار نگرش جهادی در عرصه های اقتصادی شد و تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اصلاح فرهنگ مصرف، حمایت از بخش خصوصی، اختصاص یارانه به بخش تولید، بهره مندی از ذخایر معدنی، گسترش روحیه کار و تعاون، اشتغال‌زایی با تکیه بر سرمایه های داخلی از مهم‌ترین مسائلی است که بایستی مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

امام جمعه مراغه در پایان با تأکید بر رسالت خطیر طلاب، مبلغان و روحانیان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا انتخاباتی پرشور و نشاط در 24 خرداد برگزار شود، روحانیت در عرصه روشنگری، ارائه شاخص های ولایی و تبیین اصول لازم در انتخاب اصلح رسالت مهمی بر عهده دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات