۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۶۴۳۹۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ دیدار رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) با مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در قنوات ودیدار فرمانده انتظامی استان با مدیرکل تبلیغات اسلامی قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، علیرضا باقری ثالث، رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در دیدار با حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه حضرت معصومه(س)، خواستار همکاری بیشتر در طرح‌های فرهنگی بین دانشگاه و تبلیغات اسلامی شد.
وی همچنین از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم دعوت کرد که در همایش«فلسفه حقوق زن در اسلام» که در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود شرکت کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این دیدار به طرح‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی در دانشگاه‌های استان از جمله طرح گفتمان دینی اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها به لحاظ حضور جوانان، بستر خوبی برای اجرای طرح‌های فرهنگی است و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم آمادگی دارد با مشارکت دانشگاه‌ها، این طرح‌ها را توسعه دهد.
جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش جعفرآباد برگزار شد
بیست و نهمین جلسه فرهنگ عمومی بخش جعفرآباد قم با حضور اعضا برگزار شد.
جلسه شورای فرهنگ عمومی جعفرآباد به ریاست حجت‌الاسلام دهقانی امام جمعه شهر جعفریه در محل امامزاده طاهر روستای طغرود برگزار شد.
حجت‌الاسلام دهقانی در ابتدا با تبریک ایام میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) گفت: بایستی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی محقق شود و این مهم عینیت پیدا نمی‌کند مگر با همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌های فرهنگی.
در ادامه حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اشاره به طرح‌های ارایه شده در جلسات قبلی گفت: باید در سال 92 به بررسی طرح‌ها پرداخت و مواردی که قابلیت اجرا دارند عملیاتی شوند تا شهروندان از این رهگذر منتفع شوند.
در پایان این جلسه پیشنهاد حجت‌الاسلام حسینعلی اکبری‌نیا مبنی بر تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بررسی و به تصویب رسید و پیشنهاد کننده به عنوان دبیر کارگروه منصوب شد.
دو همایش «سبک زندگی فاطمی» در قم برگزار می‌شود
در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) دو همایش سبک زندگی فاطمی در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، سرپرست مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم در تشریح برنامه‌های سلسله همایش‌های سبک زندگی فاطمی اظهار کرد: این دو همایش با موضوع«40 نکته برای اینکه زن نمونه باشیم» با حضور استاد تراشیون در روزهای چهارشنبه و شنبه در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور برگزار می‌شود.
سرپرست مجتمع فرهنگی تبلیغی نور برگزاری این همایش‌ها را برای ترویج سبک زندگی فاطمی در بین خانواده‌ها ضروری دانست و تأکید کرد: مجتمع فرهنگی تبلیغی نور در سال جاری چندین برنامه پیرامون ترویج سبک زندگی اسلامی که در بیانات مقام معظم رهبری به مؤلفه‌های آن اشاره شده است، برگزار خواهد کرد.
مجتمع فرهنگی تبلیغی نور در منطقه محروم نیروگاه، خیابان توحید، بلوار شاهد قرار دارد و تاکنون خدمات ارزشمندی به شهروندان این منطقه ارائه کرده است.
دیدار فرمانده انتظامی استان با مدیرکل تبلیغات اسلامی قم
سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی استان با حجت‌الاسلام اسکندری دیدار کرد.
سردار مجتبایی در این دیدار بر لزوم تعامل بیشتر بین نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد.
وی گفت: کارهای فرهنگی و مذهبی که محوریت آن با سازمان تبلیغات اسلامی است، مقدم بر کارهای انتظامی است، یعنی اگر در حوزه فرهنگی و مذهبی کار شود، چالش‌های کمتری در جامعه به وجود می‌آید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و معرفی مجموعه‌های زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی را ارائه کرد و خواستار تقویت همکاری بین این دو نهاد شد.
وی با بیان این‌که تاکنون همکاری‌های خوبی بین نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی وجود داشته است، به ذکر نمونه‌هایی از آن پرداخت و افزود: در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) تعامل خوبی بین این دو نهاد از طریق معرفی رابطان هیأت‌های مذهبی و نیروی انتظامی ایجاد شد و امیدوارم این گونه تعامل‌ها افزایش یابد.
جهان اسلام مدیون حماسه سیاسی حضرت زهرا(س) است
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: جهان اسلام مدیون حماسه سیاسی حضرت زهرا(س) است و این بانوی بزرگوار با خلق این حماسه روحی مجدد به اسلام بخشید.
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، سالروز ولادت حضرت زهرا(س) تبریک گفت و با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: حماسه فراتر از اقدامات معمولی است، بنابراین لازم است در این زمینه از حماسه‌سازان طراز اول تاریخ الگو بگیریم.
وی افزود: زندگی حضرت زهرا(س) یکی از بهترین اسوه‌ها و الگوها برای موضوعات حماسه سیاسی و اقتصادی بوده که سند و کلید نجات جامعه اسلامی محسوب می‌شود و پیشرفت جامعه را رقم می‌ز‌ند.
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: در دورانی که دشمنان به توطئه‌چینی مشغول بودند و مشکلات اقتصادی در جامعه حاکم بود، حضرت زهرا(س) یکی از چهره‌های الگو در زمینه خلق حماسه اقتصادی محسوب می‌شد.
وی تصریح کرد: دختر نبی مکرم اسلام(ص)، خلیفه و پیشوای مسلمانان است و در دوران فقر و مشکلات اقتصادی با حماسه‌آفرینی به فقیران کمک کرد.
حجت‌الاسلام عظیمی یادآور شد: حضرت فاطمه(س) در زمینه تبلیغ عملی حماسه‌ها خلق کرد و اوج حماسه حضرت زهرا(س) در زمینه دفاع از ولایت، امامت، استواری دین و ثابت قدم ماندن مسلمانان بود و در راستای امامت و ولایت، با شرک، نفاق و الحاد مبارزه کرد.
وی با بیان این‌که امروز جهان اسلام مدیون حماسه سیاسی حضرت زهرا(س) است گفت: حضرت فاطمه(س) با خلق حماسه سیاسی خود روح مجدد به اسلام داد، بنابراین بانوان باید با تأسی به حضرت زهرا(س) در حمایت از حماسه سیاسی و اقتصادی پیشقدم باشند.
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که زنان جامعه اسلامی در زمینه خلق حماسه عظیم و بزرگ انقلاب که برگرفته از حماسه حسینی، فاطمی و علوی است پیشقدم بودند عنوان داشت: اکنون بانوان می‌توانند در زمینه حمایت از ولایت و خط اهل بیت(ع) با استفاده از الگوی مصرف صحیح حماسه‌ای دیگر خلق کنند.
وی یادآور شد: انقلاب اسلامی برگرفته از حماسه‌ اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت زهرا(س) است و در این زمینه وظیفه همه بانوان حفظ انقلاب به عنوان میراث ارزشمند امام خمینی(ره) است.
اهدای جوایز به برندگان مسابقه کتاب‌خوانی در قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقات کتاب خوانی با عنوان فرهنگ سخنان فاطمی خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و با همکاری حجت‌الاسلام حسنی، روحانی مستقر روستای لنگرود، مسابقه کتاب خوانی با عنوان فرهنگ سخنان فاطمی برگزار شد که در شب ولادت حضرت زهرا(س) و روز تولد رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) همراه با برگزاری مراسم جشن عمومی، به نفرات برتر این مسابقه جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
وی در پایان افزود: هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با سخنان ارزشمند حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است.
دیدار بخشدار مرکزی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با روحانیون مستقر
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به همراه بخشدار مرکزی با روحانیان مستقر بخش مرکزی دیدار کردند.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به همراه خزاعی بخشدار مرکزی قم با حجت‌الاسلام سید مصطفی رضویان روحانی مستقر روستای جنت آباد و حجت‌الاسلام محمدرضا حسنی روحانی مستقر روستای لنگرود دیدار کردند.
در این دیدارها مباحث فرهنگی و کارهای مورد نیاز این روستاها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و روحانیان مستقر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خود را بیان کردند.
در ادامه این دیدارها بر لزوم تبلیغات گسترده و دعوت مردم برای حضور حماسی در انتخابات و پای صندوق‌های رأی تأکید شد.
برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در قنوات
به مناسبت ولادت باسعادت ام الائمه حضرت فاطمه (س) و فرزند برومندش امام خمینی(ره) مجلس جشنی از طرف بانوان در محل اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام سجادی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار بشریت است و چنانچه روش و سیره زندگانی آن حضرت در زندگی ما ساری و جاری شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ناشی از این است که ما همه چیز را برای خود می‌خواهیم و از فکر دیگران و کمک و همیاری به آنان غافلیم در حالی که حضرت زهرا عملا نشان دادند که اول به دیگران باید توجه داشت.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار کرد: دستگیری از فقرا، تبعیت از همسر، رعایت عدالت بین خود و کنیزش، دفاع از ولایت و امامت و همکاری با امیرمؤمنان(ع) درس‌هایی است که آن حضرت به ما می‌آموزند.
برگزاری گفتمان دینی در قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برگزاری گفتمان دینی با موضوع نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، جلسه گفتمان دینی با موضوع «نقش حضرت فاطمه(س) در دفاع از ولایت» در دبیرستان حاج آقا جان شهر قنوات برگزار شد.
وی افزود: در این گفتمان که فرهنگیان و دانش آموزان حضور داشتند، استاد خراسانی از اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون زندگی حضرت زهرا(س) و نقش ایشان در دوران پیامبر اکرم(ص) و پس از رحلت پدر در زمان امام علی(ع) به ایراد سخن پرداخت.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت:حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و امامت و جانشینی امیرالمؤمنان(ع) از هیچ فرصتی فروگذار نبودند و در این راه جانش را از دست دادند و به شهادت رسیدند، علاوه بر این به صورت کلی از امامت دوازده امام دفاع کرده و امامت آنها را تبیین کرده است.
در ادامه این گفتمان استاد خراسانی به سؤالات مطرح شده از سوی دانش‌آموزان پاسخ داد./907/پ202/ی
ارسال نظرات