۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۶۴۷۱۷

آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم برگزار شد

خبرگزاری رسا _ معاونت فرهنگی،اجتماعی اوقاف و امور خیریه تهران: هدف‌گذاری مقام معظم رهبری باعث شد که سازمان اوقاف عهده دار تربیت یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری در طول مدت چهار سال شود.
آزمون

حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی،اجتماعی اوقاف و امور خیریه تهران در حاشیه آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ثبت نام طرح حفظ قرآن کریم از ابتدای تیرماه سال گذشته آغاز شد.

 حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: اصل این طرح برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سال گذشته در مشهد بود که بیان داشتند اگر ما ده تا پانزده میلیون قاری و ده تا پانزده میلیون حافظ را در کشور داشته باشیم به آن ایده‌آل خودمان رسیده‌ا‌یم.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف تهران گفت: این هدف‌گذاری مقام معظم رهبری باعث شد که سازمان اوقاف عهده دار تربیت یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری در طول مدت چهار سال شود.

وی افزود: ثبت‌نام این طرح از تیرماه آغاز شد، در اسفند‌ماه آزمون مرحله شفاهی برگزار شد و امروز هم آزمون کتبی برگزار می‌شود، کسانی که در آزمون شفاهی حضور پیدا و نمره لازم را کسب کردند می‌توانستند در 17 امام‌زاده که در استان تهران طرح حفظ را برگزار می‌کنند حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: با توجه به آزمون شفاهی، پیش‌بینی می‌شود حدود پنج هزار نفر در آزمون کتبی شرکت کرده باشند و آن افرادی که موفق نشدند در مرحله اول آزمون شفاهی شرکت کنند می‌توانستند با مراجعه به این 17 امام‌زاده آزمون شفاهی خودشان را بدهند و در آزمون کتبی شرکت کنند.

وی گفت: بیش‌ترین استقبال در رده سنی هفت تا دوازده سال بوده که از مجموع کسانی که امروز در این مسابقات شرکت کردند بالغ بر 3700 نفر در این رده سنی آزمون می‌دهند، البته بیست هزار نفر قصد شرکت در این مسابقه را داشتند که بخشی ریزش کرده و یا آمادگی شرکت در مسابقه را نداشته‌اند که آزمون مجدد برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: در سال جاری هم برگزاری دوره برای بیش از چهل هزار نفر را هدف‌گذاری کرده‌ایم. همچنین دوره تربیت مربی را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوانیم اساتید مورد نیاز برای این کلاس‌ها را پرورش دهیم، البته در این دوره نیز حدود 150 نفر از اساتید ما را در برگزاری این مسابقات یاری کردند.

معاون فرهنگی،اجتماعی اوقاف تهران گفت: هزینه زیادی برای برگزاری این مسابقات شده ولی ما در واقع این کار را به عنوان یک نهاد انجام ندادیم، اصل این کار را مردم انجام دادند و ما کار ستادی آن‌ یعنی نظارت، ارزیابی و سیاست گذاری را انجام دادیم، با سرانه‌ای که به این کار اختصاص داده شده است نمی‌شود این کار را انجام داد و افراد و خیران نیز در این کار جهادی کمک کردند، چرا که موقوفات قرآنی در کشور و تهران پاسخگوی این طرح نبوده است.

وی در پایان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای را نیز با آموزش‌وپرورش امضا کردیم و تعاملی هم با دیگر نهادها داریم تا بتوانیم این طرح را با آن سقفی که انتظار داریم برگزار کنیم./9595/پ202/ع

ارسال نظرات