۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۶۴۷۲۲
آیت الله صفایی بوشهری:

انتخابات عرصه ظهور قدرت ملی در کشورها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری انتخابات را عرصه ظهور قدرت ملی در کشورها دانست و گفت: : ایمان و اعتقاد به خدا و انقلاب‌اسلامی، اعتقاد به توانمندی مردم، التزام به قانون اساسی و آرمان‌های شهدا و مهم‌تر از همه مطیع محض رهبری بودن، مهم‌ترین ویژ‌گی‌های رییس جمهور است.
آيت الله صفايي بوشهري-نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به انتخابات پیشروی ریاست جمهوری گفت:عرصه انتخابات عرصه ظهور قدرت ملی در یک کشور است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ویژگی‌های ریاست جمهوری ابراز داشت: ایمان و اعتقاد به خدا و انقلاب‌اسلامی، اعتقاد به توانمندی مردم، التزام به قانون اساسی و آرمان‌های شهدا و مهم‌تر از همه مطیع محض رهبری بودن، مهم‌ترین ویژ‌گی‌های رییس جمهور است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که مشروعیت ریاست جمهور به تأیید و تنفیذ حکم وی از سوی رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: رییس جمهور تا زمانی که در خط ولایت باشد مشروعیت دارد و زمانی که از این خط جدا شد مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر برخورداری از مقاومت در برابر مسائل و مشکلات همچون تهدیدها و تحریم‌ها را از دیگر خصوصیات رییس جمهور اصلح برشمرد و افزود: رییس جمهور باید آنچنان دارای تدبیر و سیاست باشد که فریب بازی‌های سیاسی دشمنان را نخورد تا قدرت خود را از دست ندهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر پرهیز از ایجاد هزینه‌های مشکل‌ساز را از دیگر ویژگی‌های رییس جمهور دانست و خاطرنشان کرد: رییس جمهور باید از ایجاد هزینه‌هایی که برای مردم مشکل، نگرانی و دغدغه ایجاد می‌کند بپرهیزد و خالصانه خادم مردم باشد.

وی به دیدار مداحان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: نشان شاخص مداحان اهل بیت این است که با هنر خود و شیوه‌های هنری، معرفت دینی را در بین مردم گسترش دهند و نباید مسائل اختلاف‌افکن و بدون مبنا را در جامعه عرضه کنند.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه زن را موهبتی الهی دانست و گفت: زنان که منشأ خیرات و برکات بسیاری در خانه هستند نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند.

امام جمعه بوشهر همچنین با اشاره به دیدارهای هفته گذشته رهبر معظم انقلاب پژوهشگران را به تحقیق درباره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب فراخواند و گفت: پژوهشگران، کارشناسان و محققان منویات رهبری را به عنوان یک سیاست سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.    

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به نقش کارگران در چرخه پیشرفت صنعت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: کارگران به عنوان آخرین حلقه تولید باید در عرصه تولید ملی دارای مهارت و به دور از حاشیه ها و جریانات  سیاسی در فضایی دانش بنیان تلاش کنند و کشور را به موفقیت برسانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر با تأکید بر پرهیز از مصرف کالاهای خارجی اظهارداشت: از ملت عزیز اسلامی می خواهم به سوی مصرف کالاهای داخلی حرکت کنند و از مصرف کالاهای خارجی بپرهیزند.

وی پرداخت حقوق به موقع کارگران را یک ضرورت دانست و بیان داشت: برخی کارفرمایان از پرداخت به موقع حقوق  و خدمات رفاهی و بهداشتی درمانی این قشر ضعیف کوتاهی می‌کنند و اگر در این استان مشاهده شود که حقوق و خدمات رفاهی کارگران پرداخت نشود اسامی آنان را اعلام خواهم کرد تا با این افراد برخورد شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان این که در این برهه از زمان بیشترین فشار روی قشر متوسط و ضعیف جامعه است تصریح کرد:  دشمنان قصد دارند با این فشار‌ها مردم را از انقلاب دور کنند اما کور خوانده اند و مردم پایبندی خود به این نظام را در عرصه های گوناگون نشان داده اند.

امام جمعه بوشهر در ادامه با بیان این که اقتصاد باید طوری طراحی  شود که درون خود قدرت مقاومت اقتصادی در جهت مقابله با هجمه های دشمنان را ایجاد کند، طراحی نقشه جامع اقتصاد کشور در یک افق بلند مدت را ضروری دانست.

رییس شورای عالی حوزه علمیه بوشهر با قدردانی از دست اندرکاران رسیدگی به آسیب دیدگان از زلزله و سیل اخیر از آنان خواست این خدمات ادامه داشته باشد تا این افراد به زندگی عادی خود بازگردند. /9459/پ202/ع

ارسال نظرات