۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۶۴۷۴۳
حجت‎الاسلام پور محمدی:

دولت آینده باید قانون مدار و برنامه پذیر باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با تاکید بر این که دولت آینده باید برنامه پذیر و قانون مدار باشد، گفت: نباید مانند برخی افراد که می‎گویند هر آن چه من تشخیص می‎دهم درست است،‌عمل کرد.
حجت الاسلام پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، شب گذشته در مسجد دو طفلان مسلم قم در جمع مردم، به ویژگیها دولت آینده اشاره کرد و گفت: دولت آینده باید یک دولت برنامه پذیر، قانون مدار، بها دهنده به اخلاق و بهره گیرنده از متخصصان در مسائل مختلف باشد.

وی ادامه داد: فردی که میخواهد در آینده دولت را برعهده بگیرد باید یک فرد بابرنامه و باسابقه درخشان بوده و حرف برای گفتن داشته باشد؛ البته مردم نیز پس از انتخاب و پذیرش فرد اصلح تلاش و همت داشته باشند تا حماسه سیاسی و اقتصادی محقق شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دولت آینده باید به خواستهها و نیازهای مردم توجه داشته و بها دهد، اظهار داشت: باید تولید را احیا کرد چرا که به حرکت در آمدن چرخ تولید سبب ایجاد اشتغال، کنترل قیمتها، افزایش رفاه عمومیو برکات دیگری میشود.

برخی از مسؤولان نسبت به گرانی بی‎توجه هستند

وی افزود: همچنین باید از متخصصان کشور در مسائل مختلف استفاده کرد، در مشکلات اقتصادی، سیاسی و غیره به متخصص همان مشکل باید مراجعه کرد و مانند برخی از افراد که میگویند هر آن چه من تشخیص میدهم درست است نباید عمل کرد.

حجتالاسلام پور محمدی با تأکید بر اینکه مردم نیازمند امکانات و رفاه هستند، بیان داشت: حکومت دینی باید امکانات و رفاه مردم را تأمین کند، وقتی زندگی مردم بدون مشکل باشد به فرهنگ آنها نیز میتوان بهتر رسیدگی کرد، اگر میخواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید معاش جامعه درست شود.

وی تصریح کرد: مسؤولان نسبت به حل مشکلات مردم مسؤل هستند، درمان و رفع این مشکلات نیازمند حماسه است و مردم نیز باید در صحنه باشند تا این حماسه محقق شود؛ البته متأسفانه برخی از مسؤولان نسبت به گرانی و تورم بیتوجه هستند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بهرهگیری از توانمندی و قدرت مردم به ویژه جوانان را از مهم‎ترین راه تسلیم کردن دشمنان دانست و گفت: دشمن به دنبال تجزیه و تفرقه میان ملت ایران است، مردم باید وحدت خود را در صحنههای مختلف نشان دهند و کشور را با رأی خود اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید اراده سیاسی داشته باشیم تا مشکلات اقتصادی نیز حل شوند، در انتخاب خود باید دقت داشته باشیم تا فرد لایق و وفادار به سخنان رهبری را انتخاب کنیم.

حجتالاسلام پور محمدی در ادامه خواستار توجه به فرهنگ مردم به ویژه جوانان شد و اظهار داشت: به کودکان باید از همان ابتدا توجه کرد و رفتارهای آنها را اصلاح کرد، با بگیر و ببند نمیتوان جوانان را اصلاح کرد.

عدالت هویت جامعه است

وی افزود: نباید از جوانان غفلت کرد، جوانان باید درس زندگی یاد بگیرند، فرهنگ سازی مناسبی باید صورت بگیرد، کودکان و جوانان را باید به صورت صحیح با مباحث خداشناسی آشنا کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور عدالت را هویت جامعه خواند و خاطرنشان کرد: مردم نیازمند عدالت هستند، افراد باید در جایگاههای مناسب خود قرار بگیرند و ما نیز نسبت به عدالت در کشور باید جدی باشیم.

وی ادامه داد: با زور سرنیزه نمیشود از کشور دفاع کرد، بلکه باید مردم از کشور حمایت و حفاظت کنند، امروز اگر میخواهیم از کشور در برابر دیگران حفاظت کنیم باید عدالت را در حوزههای مختلف داشته باشیم، اگر در جامعه عدهای فقیر و عدهای غنی باشند جامعه قدرتپذیری خود را از دست میدهد.

حجتالاسلام پور محمدی در پایان امنیت حاکم بر کشور را یکی از برکات الهی برای ملت ایران دانست و گفت: دشمنان تلاشهای فراوانی میکنند تا امنیت ملت ایران به خطر بیفتد ولی امروز خواست خدا این است که ما از این امنیت خوب برخوردار باشیم./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات