۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۶۴۸۴۷
امام جمعه قم:

اجماع مراجع تقلید برای نپذیرفتن یک مسؤول بی سابقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به این‌که سابقه نداشته است که پس از انقلاب شخصی مسؤول بوده و اجماع مراجع تقلید بر نپذیرفتن او باشد، گفت: این امر بسیار خطرناک است و نتیجه دلبستگی به یک شخص است، امروز توهمات در حال نشان‌دادن خود هستند همان‌گونه که کف روی آب آلودگی‌ها را نشان می‌دهد.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم پیش از ظهر امروز در دیدار علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: این حماسه به زیبایی در رفتار و سیره حضرت زهرا(س) دیده می‌شود.
وی با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) چنان در عرصه سیاسی حاضر پیدا کرد که این امر سبب تعجب مردان آن دوران شد، افزود: خطبه‌ای که حضرت در مسجد مدینه در باب احقاق حق خود ایراد فرمود ناظر به استیفای حقوق سیاسی و اقتصادی است و این امر باید الگوی همگان به ویژه کسانی باشد که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نام‌نویسی می‌کنند.
امام جمعه قم  با اشاره به این‌که حرف و عمل آدمی باید یکی باشد، اظهار داشت: قرآن کریم در سوره مبارکه «صف» به این حقیقت اشاره دارد که آدمیان میان حرف و عمل در حال سعی کردن هستند و در این سوره از برخی انسان‌ها می‌پرسد که چرا بر اساس قول و گفتارشان رفتار نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی فاصله میان سخن و عملکرد را یکی از مشکلات عمده بین افراد برشمرد و گفت: نامزدهای ریاست جمهوری باید بدانند آنچه امروز شعار می‌دهند در صورت پیروزیشان باید به مطالبات نظام و مردم تبدیل ‌شود و این در حالی است که این مهم گاهی اوقات مورد غفلت قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به این‌که برخی نابسامانی‌ها در کشور به دلیل نبود تجربه کافی به وجود آمده‌ است، خاطرنشان کرد: کسانی که در راه اسلام و انقلاب جانبازی کرده‌اند قدر نظام را بیشتر دانسته و به حقیقت می‌دانند که نباید آسیبی به انقلاب برسد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز داشت: زمانی که فردی پای به عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارد باید بداند این کار هزینه‌هایی دارد و ممکن است منافع یا خطراتی را برای او در پی داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که چند طایفه به دنبال نامزدها هستند، افزود: نخست گروهی که کاسه می‌فرستند تا قدح برگردانند و برخی دیگر هم انگیزه‌های دینی دارند و در مقابل نیز بعضی افراد سر در جای دیگری دارند به این ترتیب که تنها در صحنه حضور دارند اما خط دهی به آنها از سوی جریان‌های دیگری صورت می‌گیرد.
وی کسب پیروزی را در گرو داشتن انگیزه دینی دانست و گفت: پیروز شدن یا نشدن در انتخابات برای کسانی که انگیزه دینی دارند، تفاوتی ندارد اما برای کسانی که اهداف مادی را در سر می‌پرورانند شکست قابل تحمل نیست و خطری که برخی افراد را تهدید می‌کند کسانی هستند که از آنها حمایت می‌کنند.
امام جمعه قم اظهار داشت: گاهی نقل می‌شود که در برخی انتخابات‌ها بعضی افراد نامزدها را حمایت کرده‌اند و پس از پیروزی توقعاتی داشته‌اند و وجه تمایز انگیزه‌های الهی با این گروه همین است، زیرا ریاست جمهوری را رقابتی معنوی برای خدمت می‌دانند و پیروزی برایشان در اولویت نیست ولی کسانی که با حمایت خارج‌نشینان وارد شده‌اند بهانه‌هایی چون تقلب و بازخوانی آراء را پیش می‌کشند.
وی با اشاره به این‌که سابقه نداشته است که پس از انقلاب شخصی مسؤول بوده و اجماع مراجع تقلید بر نپذیرفتن او باشد، گفت: این امر بسیار خطرناک است و نتیجه دلبستگی به یک شخص است، امروز توهمات در حال نشان‌دادن خود هستند همان‌گونه که کف روی آب آلودگی‌ها را نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان تصریح کرد: نصیحت‌پذیری باید سرلوحه کار مدیران و مسؤولان باشد، یعنی این ظرفیت را داشته باشند که نصیحت خیرخواهان را بپذیرند چون اگر کسی این چنین باشد آنگاه از رهبری و ولایت هم حرف‌شنوی خواهد داشت.
گفتنی است، در این دیدار هیأتی متشکل از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و اعضای جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی حضور داشتند./907/پ201/پ
ارسال نظرات