۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۶۴۸۵۴
امام جمعه نکا:

فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی زمینه ساز انحراف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا، فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآن را زمینه ساز انحراف دانست و گفت: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در آیین برگزاری آزمون کتبی تربیت حافظان قرآن کریم در این شهرستان به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور اشاره کرد و گفت: همان طور که فرمان امام راحل در خصوص بسیج بیست میلیونی از سوی ملت بزرگ ایران محقق شد باید تلاش شود تا این دغدغه مقام معظم رهبری نیز رفع شود.

 

وی با بیان این که بسیج 20 میلیونی تقویت کننده اسلام و انقلاب است، افزود: این بسیج قرآنی تقویت کننده آن بسیج بیست میلیونی است که دارای ارزش بالایی است.

 

حجت الاسلام لائینی اظهار داشت: تربیت حافظ قرآن می تواند فضای فرهنگی کشور را متحول و ارزش های دینی، توسعه، تقویت شود.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: کسانی که در این مسیر قرار گرفتند باید دل و جان خود را شست و شو دهند تا مفاهیم الهی و آب روان قرآن کریم به راحتی در ذهن و حافظه انان جای بگیرد.

 

وی با بیان این که فرهنگ و ارزش‌های قرآنی باید در همه زوایا و جوانب جامعه اسلامی نهادینه شود، گفت: قرآن نقشه راه و مرکز ثقل برنامه ریزی درست و خطاناپذیر بشری در حیات خویش است.

 

امام جمعه نکا احیاء فرهنگ قرآنی در جامعه را از برکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ دانست و افزود: بدون شک بهترین مردمان کسانی هستند که بهره کاملی از قرآن برده و به عنوان اهل تدبر در آیات الهی محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام لائینی بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآن را زمینه ساز انحراف دانست و گفت: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که قرآن کتاب قدرت، عزت دنیا و آخرت است، گفت: این کتاب الهی ارزشمند از سوی خداوند متعال برای تزکیه روح و جان انسان فرستاده شده است.

 

امام جمعه نکا ضمن تشکر از اقدام شایسته سازمان اوقاف و امور خیریه و اوقاف استان در تربیت حافظان قران کریم گفت: این امر باید استمرار داشته باشد و به حتم اجر و ثواب آن در درگاه خداوند بدون اجرو مزد نخواهد ماند./950/پ202/ش

ارسال نظرات