۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۶۴۸۵۸
در کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی انجام شد

امکان استفاده نامحدود از نرم افزارهای علوم اسلامی

خبرگزاری رسا - رئیس کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این کتابخانه به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات خود، مجهز به سیستم نرم افزاری شده که استفاده نامحدود از نرم افزارهای مختلف مورد نیاز پژوهشگران را ممکن می سازد.
امکان استفاده نامحدود از نرم افزارهای علوم اسلامی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد رئیس کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این کتابخانه به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات خود، مجهز به نرم افزار citrixشد. citrix   نرم افزاری است که استفاده نامحدود از نرم افزارهای مختلف مورد نیاز پژوهشگران را ممکن می سازد. این نرم افزار که با وجود قابلیت های بالا هنوز در مراکز علمی پژوهشی به درستی شناخته نشده است، کمک می کند تا محدودیت نصب بسیاری از نرم افزارهای علمی بر روی رایانه های پژوهشگران بر طرف شود و کلیه رایانه هایی که از طریق شبکه به سرور مرکزی این کتابخانه متصل هستند، بدون نیاز به نصب نرم افزارهای مختلف و تنها با دریافت یک درگاه ورودی و بدون احتیاج به استفاده از فضای حافظه رایانه ها از تمامی آنها استفاده نمایند.
محمد صادقیان افزود:‌  این کتابخانه با بهره گیری از قابلیت های نرم افزار citrix  قادر است تا ضمن ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات پژوهشی خود، کلیه امکانات نرم افزاریش را از طریق وب و بدون نیاز به حضور در فضای کتابخانه در اختیار اعضای هیئت علمی و یا محققانی که خواهان بهره گیری از امکانات علمی پژوهشی موجود در این کتابخانه هستند، قرار دهد. بهره گیری از این فناوری موجب صرفه جویی در هزینه سخت افزار های کاربران؛ صرفه جویی در هزینه خرید نرم افزارهای متعدد که محدودیت تعداد نصب دارند؛ افزایش توانایی سرویس دهی در حجم بالا؛ قابلیت اجرای یک برنامه در آن واحد، در رایانه های متعدد؛ قابلیت اجرای چندین نسخه از برنامه های کاربردی متفاوت، به صورت همزمان در یک کامپیوتر و سهولت ارتقاء نرم افزارها، می گردد.
گفتنی است کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی با بهره گیری از این فناوری توانست بیش از 300 نرم افزار، فیلمهای آموزشی و صدها کتاب موجود در کتابخانه دیجیتالش را در اختیار تمامی کاربران خود قرار دهد./931/ل
ارسال نظرات