۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۶۴۹۴۸
مرکز مدیریت حوزه علمیه کردستان در بیانیه ای؛

وهابیون افراطی احترامی برای مقدسات دینی قائل نیستند

خبرگزاری رسا ـ‌ مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان کردستان در بیانیه ای اعلام کرد: جنایت نبش قبر حجربن عدی مشخص کرد که حساب گروه های افراطی با اهل سنت واقعی جدا است، چراکه برادران اهل سنت به صحابه احترامی خاص قائلند.
 اعتراض به هتک حرمت مرقد حجر بن عدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سنندج، مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان کردستان در بیانیه ای هتک حرمت به مرقد حجربن عدی از صحابه پیامبر اکرم(ص) از سوی نیروهای تروریستی در سوریه را محکوم کرد.

 

بنابر این گزارش، در این بیانیه با عرض تسلیت به مناسبت هتک حرمت صحابی عظیم الشان پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی علیه السلام به محضر مبارک آقا رسول الله و امام زمان علیه السلام و نایب بر حقش مقام معظم رهبری آمده است: شورشیان سوریه و وهابیون افراطی کار را به جایی رساندند که دیگر به صحابه پیامبر اکرم(ص) نیز رحم نکردند.

 

در این بیانیه آمده است: ‌شورشیان جبهه النصره و وهابیون افراطی، بار دیگر نشان دادند که احترامی به مقدسات دینی قائل نبوده و کاری جز اختلاف افکنی بین صفوف مسلمانان جهت کمک به استکبار جهانی انجام نمی دهند و ادعای مذهب فقط لقلقه زبان آنان می باشد.

 

در بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه کردستان تصریح شده است: این جنایتکاران این بار مرقد مطهر حجر بن عدی، آن صحابه بزرگ پیامبر را تخریب و نبش قبر کردند، این جنایت فجیع و ذلت بار را جبهه النصره به عهده گرفته و با بی شرمی تمام اعلام داشتند که بار دیگر نیز از این جنایات انجام خواهند داد این کار لکه ننگی بر پیشانی این گروه به ویژه وهابیون افراطی و حامیان آنان گذاشت.

 

طلاب و روحانیان استان کردستان در این بیانیه خاطرنشان کردند: این جنایت مشخص کرد که حساب این گروه ها با اهل سنت واقعی جداست، چراکه برادران اهل سنت به صحابه احترامی خاص قائلند و جایگاه آنها را رفیع می دارند. آنان معلوم کردند که ادعای شیعه و سنی در سوریه بهانه است و هیچ اعتقادی به اسلام و پیامبر و صحابه آن حضرت ندارند.

 

در پایان این بیانیه مدیریت حوزه علمیه کردستان این جنایت فجیع را به شدت محکوم کرده و خواستار پیگیری مجامع بین المللی شد و خاطرنشان کرد: اینان با زبان بی زبانی اعلام داشتند که نه غیر مستقیم بلکه مستقیم متصل به ایادی استکبار هستند و دست بر دست هم داده اند تا دین مبین اسلام را سرنگون کنند./935/د101/ب

ارسال نظرات