۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۶۵۰۶۴

اظهارات مضحک ربع پهلوی

خبرگزاری رسا _ فرزند شاه مخلوع : شورای ملی ایران و شخص او قصد دارند تا بر اساس معیارهای بین المللی، یک انتخابات آزاد در ایران برگزار کنند.
ربع پهلوي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به تازگی شورای جدیدی تحت عنوان شورای ملی ایران توسط عده ای ورشکسته سیاسی خارج نشین تأسیس گرده است. رضا پهلوی که هنوز ولیعهدی را با خودش به یدک می کشد در اولین کنگره این شورا که هفته گذشته در پاریس برگزار شد بعنوان سخنگو انتخاب گردید. وی تشکیل این شورا را ثمره پیگیری  خود با ایرانیان داخل و خارج کشور می داند.


فرزند شاه مخلوع ایران که اینک 52 ساله است، در اظهاراتی مضحک پیرامون کارکردهای این باصطلاح شورا گفت: شورای ملی ایران و شخص او قصد دارند تا بر اساس معیارهای بین المللی، یک انتخابات آزاد و منصفانه در ایران برگزار کنند.
وی در ادامه پیرامون انتخابات پیش رو در ایران گفت: خواستار تحریم این انتخابات هستم اما به اعتقاد من این کافی نیست و مقاومت مدنی باید ادامه یابد.


بنظر می رسد مجموعه ای از نیروهای مخالف جمهوری اسلامی در تبعید، دیدگاه سیاسی این شورا را شکل می دهند. رضا پهلوی نیز صراحتاً اعلام کرده است که بدنبال ابزاری برای حمایت و یا تبلیغ از یک هدف و برنامه سیاسی خاص بعنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی نیست و جریانی که از آن پشتیبانی می کند تنها وظیفه اش فراهم آوردن شرایط برگزاری انتخابات آزاد در ایران است و پس از آن، وظیفه این شورا به پایان می رسد.
وی در همین زمینه ادامه داد، ما برای گفتگو در زمینه ساختار یک حکومت اینجا نیامده ایم، این وظیفه شورای ملی ایران نیست.


 از آنجا که گفته اند دروغگو کم حافظه است، شاهزاده فراموشکار در ادامه سخنانش در یک پارادوکس آشکار با کلمات پیشین خود، فورا پرده از راز شورای ملی برداشت و گفت: در شرایطی که جهان در انتظار تغییر است ایران در حال پیگیری با برنامه اتمی مناقشه برانگیز خود بودهاست، او و مخالفان  جمهوری اسلامی ایران، در پی استقرار یک حکومت جدید، سکولار و دموکرات در ایران هستند.


پهلوی زاده فراموشکار، از سویی تنها هدف خویش را برگزاری انتخابات آزاد و نه مقابله با سیستم حکومتی ایران اعلام می کند و از سوی دیگر  تأکید بر تغییر حاکمیت در جمهوری اسلامی می نماید.
البته روزنامه آمریکاییی واشنگتن پست ضمن غیرممکن دانستن این موضوع گفت: شورای ملی، نهاد تازه تأسیسی است که با هدف برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه و کارزار نافرمانی مدنی و به چالش کشیدن حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران اسلامی تأسیس شده است./1409/9161/خ

ارسال نظرات