۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۶۵۲۷۰
امام جمعه شهرکرد:

شهید مطهری شخصیتی جامع برای جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد گفت: شهید مطهری شخصیتی کامل برای جامعه اسلامی است که علم راستین و خدایی را نه تنها شناخت بلکه ترسیم و تجزیه و تحلیل کرد و به عنوان راهنمایی مؤثر در اختیار آیندگان قرار داد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، روز دوشنبه در دیدار با معلمان و فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با تبریک هفته معلم، اظهار داشت: جهان و عالم هستی بدون علم معنا و مفهومی ندارد؛ چرا که علم به جهان آفرینش موجودیت و کمال داده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که علم مایه کمال و تعالی انسان است، تصریح کرد: همه چیز در علم خلاصه شده است؛ بنابراین کسب علم و دانش برای انسان سبب پیشرفت و ارتقا او خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جهان بدون علم را جهالت دانست و افزود: اگر در جامعه ای علم نباشد گمراهی و جهالت او را فرا خواهد گرفت.

وی شهید مطهری را یک الگوی نمونه در ابعاد علم، تهذیب و تزکیه عنوان و تصریح کرد: شهید مطهری شخصیتی کامل برای جامعه اسلامی است که علم راستین و خدایی را نه تنها شناخت بلکه ترسیم و تجزیه و تحلیل کرد و به عنوان راهنمایی مؤثر در اختیار آیندگان قرار داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری بر بهره گیری و استفاده از علم به جا مانده از شهید مطهری تأکید کرد و افزود: این علم راستین و خدایی شهید مطهری که به عنوان یک یادگار ارزشمند در اختیار شما قرار گرفته را بیاموزید و در بین جوانان و دانش آموزان ترویج و گسترش دهید.

استاد عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علم و دانش شهید مطهری باید روز به روز در جامع گسترش یابد و در این راستا معلمان به عنوان مبلغان علمی وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

امام جمعه شهرکرد از شهید مطهری به عنوان استادی بزرگ در عرصه های علمی و اخلاقی یاد کرد و گفت: شهید مطهری مردی بزرگ بود که ذهن ها و فکر ها را با علم ناب و کمال آفرین آشنا کرد و آن را در میان ما به عنوان میراثی ارزشمند به ارمغان گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر استفاده از این علم ناب و تروج آن در جامعه اسلامی تأکید و اظهار داشت: باید این علم جهت دهنده در مجموعه آموزش و پرورش ما به عنوان برنامه ای کارشناسی شده مورد استفاده و بهربرداری قرار گیرد.

مدیر شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری ابلاغ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور از سوی رهبر انقلاب را یاد آور شد و تصریح کرد: این سیاست های ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب نقشه راهی برای پیشرفت علمی و یک برنامه مدون برای مجموعه آموزش و پرورش ما خواهد بود./9457/پ202/ج

ارسال نظرات