۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۶۵۴۶۴
حجت الاسلام آقا تهرانی:

با آمدن یا نیامدن هاشمی چیزی کم و زیاد نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در پاسخ به سؤالی درباره حضور هاشمی رفسنجانی در صحنه انتخابات، گفت: با آمدن و رفتن یک نفر چیزی کم و زیاد نمی شود.
حجت‌الاسلام آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس امروز در همایش «حماسه سیاسی و اقتصادی با گفتمان امام و رهبری» در قائمشهر با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم در کشور، ولایت پذیری را مهم ترین شرط در انتخاب فرد اصلح دانست و گفت: مردم آگاه و با بصیرت ما باید سعی کنند در انتخاب فرد اصلح ولایت پذیری را در اولویت قرار دهند.

 

وی با بیان این که توجه به اصل ولایت پذیری وظیفه عقلی و شرعی رأی دهندگان است، افزود: باید برای شناخت فرد اصلح میزان ولایت مداری و خداترس بودن آن فرد را مورد سنجش قرار داد.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی بصیرت و موضع فرد مورد نظر در برابر جریان فتنه از جمله دیگر معیارهای انتخاب فرد اصلح از سوی مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید توجه کنند فرد مورد نظرشان در جریان فتنه چه موضعی گرفت و آیا در این خصوص از بصیرت کافی برخوردار بود و از جایگاه ولایت حمایت به عمل آورد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به سخنان مهم رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص معیارهای رییس جمهور آینده اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبری معظم فرمودند فردی را باید انتخاب کرد که نقاط قوت دولت قبلی را داشته باشد و نقاط ضعف دولت های قبل را نداشته باشد.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی مردمی بودن، ولایت مداری، بصیرت و آگاهی را از معیارهای مهم برای انتخاب فرد اصلح دانست و تصریح کرد: باید در انتخاب فرد اصلح به معیارهای مرود نظر از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال تعدادی از حاضران در خصوص آقای هاشمی، گفت: سخن گفتن در مورد افراد بر اساس گفتار، کردار، عملکرد و گذشته افراد است که بر این اساس من آقای هاشمی را قبول ندارم البته ممکن است وی مورد قبول خیلی ها باشد.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی همچنین در خصوص حضور هاشمی رفسنجانی در صحنه، گفت: با آمدن و رفتن یک نفر چیزی کم و زیاد نمی شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس به نقش هاشمی در جریان فتنه 88 اشاره کرد و با بیان این که وی در جریان فتنه ساکت نبود، ادامه داد: آقای هاشمی حتی نامه بی سلام و خداحافظی را به رهبرمعظم انقلاب اسلامی نوشتند.

 

وی با بیان این که اصلاح طلبان از دل دولت هاشمی روی کارآمدند، خاطرنشان کرد: این طور که مشخص است وی تمایل داشتند اصلاح طلبان روی کار بیایند.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان این که ولایت فقیه نقش بسیار مهم و اثرگذاری در نظام اسلامی دارد، ادامه داد: اگر ولایت فقیه نباشد مسؤولان استخوان هم را می خورند.

 

وی همچنین به معرفی لنکرانی از سوی جبهه پایداری اشاره کرد و با بیان این که این جبهه پس از مطالعه و بررسی روی افراد مختلف به نتیجه واحد رسیده است، گفت: لنکرانی برنامه زیادی دارد این در حالی است که برخی سخنان و برنامه های احمدی نژاد عملی نیست.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان این که این جبهه بر روی آقای لنکرانی به نتیجه واحد رسیده است، گفت: البته آقای لنکرانی و جلیلی نیز با هم جلساتی داشتند و آقای جلیلی نیز اعلام آمادگی نکردند و بعد فرصت دوباره به ایشان، باز هم آقای جلیلی به نتیجه نهایی نرسید و آقای فتاح نیز قرار شد از لنکرانی حمایت جدی داشته باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات