۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۶۵۷۸۷
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی:

حمایت رهبری از رییس جمهور حمایت از شخص نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، با بیان این‌که برخی با انتقاد از دولت به دنبال تضعیف جایگاه اصولگرایی هستند، گفت: این دولت چون با شعار احیای ارزش‌های انقلاب و توجه به اصول بعد از شانزده سال وارد صحنه شد مورد حمایت و تأیید رهبری قرار گرفت.
حجت الاسلام احمد مروي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، یکی از مؤلفه‌های توفیق روحانیت شیعه در جهان اسلام را توجه اهل بیت(ع) به علما دانست و گفت: اهل بیت(ع) در موارد فراوانی که دسترسی به ایشان وجود نداشت مردم را به علما ارجاع می‌دادند.
وی با بیان این‌که اهل بیت(ع) به روحانیت شیعه اصالت دادند، افزود: از دیگر ویژگی های روحانیت، زمان شناسی این قشر در طول تاریخ و آشنایی آنها با مسائل کوچک و بزرگ جامعه و نجات مردم از بحران‌های مختلف است.
اعتماد مردم به روحانیت سبب از بین رفتن توطئه‌های دشمنان
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: غیبت کبری سبب بحران در میان شیعیان شد و خساراتی را نیز به همراه داشت اما این روحانیت بودند که وارد عرصه شدند و جلوتر از زمان حرکت کرده و جلوی انحرافات را گرفتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به زمان شناسی و ایستادگی روحانیت در برابر توطئه‌های دشمنان، اظهار کرد: در طول تاریخ هرجا که دشمنان برای از بین بردن مکتب شیعه اقداماتی را انجام دادند این روحانیت بود که با نفوذ خود در میان مردم توطئه‌های آنها را از بین برد.
وی با تأکید بر این‌که دشمن در صدد است اعتماد مردم را از روحانیت سلب کند، ابراز داشت: اقتدار روحانیت برخاسته از اعتماد مردم است و این اعتماد نباید از بین برود.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که گستره روحانیت امروز تمام جهان را در برگرفته است، گفت: ولی فقیه سمبل روحانیت شیعه است؛ روحانیت امروز در تمام دنیا مخاطب دارد و در سیاست‌های بزرگ جهان تأثیرگذار است.
روحانیت ارزش‌های اسلامی را با چیزی معامله نمی‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر این که روحانیت استکبار جهانی را به چالش کشیده است، ابراز کرد: امروز دنیای استکبار اذعان دارد که روحانیت شیعه مبانی فکری آنها را به چالش کشیده و بزرگ‌ترین مشکلات را برای آنها به وجود آورده است.
وی ادامه داد: استکبار جهانی برخی از مخالفان خود را با مذاکره و معامله تطمیع می‌کند اما می‌داند که روحانیت به این موارد توجهی نمی‌کند.
تضعیف جایگاه رهبری از برنامه‌های استکبار جهانی
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه یکی از توطئه‌های استکبار جهانی برای مقابله با نظام اسلامی را تضعیف جایگاه رهبری خواند و گفت:‌ دشمنان به دنبال مخدوش کردن تحلیل‌های رهبری هستند.
سیاست رهبری همیشه حمایت از دولت‌ها بوده است
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به حمایت‌های رهبری از دولت فعلی، گفت: دشمنان حمایت‌های رهبری از دولت را مد نظر قرار داده و می‌خواهند ضعف‌های دولت را به ایشان نسبت دهند تا مردم را دچار بی اعتمادی کنند اما سیاست رهبری همیشه حمایت از دولت‌ها بوده است.
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب همیشه در سخرانی‌های حرم حضرت امام(ره) مهم ترین مسائل را مطرح می‌کنند، اظهار کرد: ایشان در دوره‌های گذشته در چنین سخرانی‌هایی از دولت‌های وقت حمایت می‌کردند و این امر مربوط به دولت فعلی نیست.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: سیاست رهبر معظم انقلاب این است که در آشکار از دولت‌ها حمایت و در جلسات خصوصی تذکر و انتقادهای خود را متوجه دولتمردان می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر این‌که حمایت رهبری از رییس جمهور حمایت از شخص نیست، گفت: این دولت چون با شعار احیای ارزش‌های انقلاب و توجه به اصول بعد از شانزده سال وارد صحنه شد مورد حمایت و تأیید رهبری قرار گرفت.
برخی با انتقاد از دولت به دنبال تضعیف اصولگرایی هستند
وی با بیان این‌که برخی با انتقاد از دولت به دنبال تضعیف جایگاه اصولگرایی هستند، ابراز کرد:  اگر نقدی به این دولت است باید خدمات آن نیز مد نظر قرار گیرد.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: مسأله ساده زیستی، توجه به مناطق محروم، سفرهای استانی و توجه به ارزش‌های انقلاب و اسلام مورد تأیید رهبری است و تا زمانی که این مشی در دولت وجود دارد رهبری از دولت حمایت می‌کنند اما زمانی که از ارزش‌ها فاصله بگیرد رهبری انتقاد می‌کنند.
نباید به خاطر وجود نقاط ضعف خدمات دولت را زیر سؤال برد
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی یکی از ویژگی‌های دولت فعلی را باز کردن حلقه بسته مدیریتی در کشور دانست و گفت: ضعف‌های دولت مشخص است اما نباید با این ضعف‌ها خدمات دولت را نادیده گرفت.
وی ادامه داد: مخالفان جریان اصولگرایی فقط نقاط ضعف را می‌بینند و خدماتی همچون هدفمندی یارانه‌‌ها و سهمیه بندی سوخت را که موجب صرفه جویی شد، نادیده می‌گیرند.
گرانی و مشکلات اقتصادی از دغدغه‌های اساسی رهبری
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر مسأله گرانی و فشارهای اقتصادی، گفت: گرانی امروز مردم را رنج می‌دهد اما باید مردم را با واقعیت‌ها آشنا کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت آن، نقش ائمه جماعات را در این آزمون بزرگ را تأثیرگذار خواند و ابراز کرد: ائمه جماعات مردم را به حضور پرشور در صحنه انتخابات دعوت کنند تا حماسه‌ای که رهبری به آن اشاره کردند محقق شود.
وی با اشاره به اشراف کامل رهبری به مسائل کشور، اظهار کرد: گرانی و مشکلات مردم از دغدغه‌های اساسی رهبر معظم انقلاب است و ایشان بیشترین حجم کاری و جلسات خود را برای مسائل اقتصادی برگزار کردند./927/پ201/ج
ارسال نظرات