۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۶۵۸۱۰
سرپرست‌ سازمان اوقاف:

رییس جمهور نباید به خود اجازه اجتهاد در مسائل دینی دهد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه انتخابات ریاست جمهوری ایران را مظهر حماسه سیاسی خواند و به بیان ویژگی‌های فرد اصلح در انتخابات پرداخت و گفت: باید فرد پایبند حقیقی به اسلام باشد، به مسلمان بودن احساس افتخار کند.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش بزرگ مبلغین که پنج‌شنبه صبح در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری مظهر حماسه سیاسی است که حافظ منافع ملی نظام است متأسفانه دشمنان و عوامل آن به دنبال دلسرد کردن مردم هستند که البته موفق نخواهند شد و برخی نیز به خاطر حب و بغض‌ها تمام خدمات نظام اسلامی را نادیده می‌گیرند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وظیفه مبلغان و روحانیان در زمینه انتخابات اظهار کرد: باید مردم را برای حضور در صحنه‌های رأی و انتخاب شایسته تشویق کنیم و روحانیان مراقب باشند که جریان‌های مختلف از حضور روحانیان سوء استفاده نکنند، همچنین درصدد تبیین ملاک‌های کاندیدای برآییم.

وی به بیان برخی از ملاک‌های کاندیدای اصلح پرداخت و گفت: رییس‌جمهور باید پایبند حقیقی به اسلام باشد، به مسلمان بودن افتخار کند و به دلیل مسلمان بودن و دستورات اسلام در برابر دشمن احساس شرمندگی نکند، همچنین به مشورت و خرد جمعی و نظر کارشناسان توجه  نشان دهد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که رییس‌جمهور آینده باید به سند چشم‌انداز نظام توجه داشته باشد و به مردم وعده‌های عمل‌نشدنی ندهد، ادامه داد: توقعات را به اندازه امکانات و توان باید بالا برد، برخی وقت‌ها توقعات را به جایی رسانده‌ایم که سبب دلسردی و ناامیدی مردم فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: برخی از وعده‌های کاندیداها تبلیغاتی است، نامزدها توجه داشته باشند که دعواهای خود را میان مردم نکشانند و تقصیرات را به گردن دیگران نیندازند و پایبند به قانون باشند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: فرد اصلح کسی است که توجه به مسائل دینی داشته باشد و در عرصه دینی به خود اجازه اجتهاد ندهد، اصلح کسی است که به فکر مردم و دلسوز آنان و در ویژگی‌های شخصیتی نزدیک‌ترین فرد به ولی‌فقیه باشد و از رهبری اطاعت کند.

ما در یک فرصت استثنایی به سر می‌بریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرصت‌های فراهم شده از سوی نظام اسلامی برای تبلیغ بیان کرد: ما در یک فرصت استثنایی به سر می‌بریم و باید از این فرصت استفاده کنیم، بعد از چهارده قرن و بعد از 124 هزار پیامبر و پس از سختی‌های فراوان نظام و جمهوری اسلامی به دست ما رسیده است و این موقعیت قابل استفاده‌ای است.

وی با تأکید بر این نکته که باید تبلیغ با اندیشه صورت گیرد، ابراز کرد: از این فرصت تبلیغی باید برای تبلیغ معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) استفاده کرد، نمی‌توان در این زمینه بدون حساب و کتاب کاری را صورت داد بلکه کارها باید با اندیشه پیش برود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی، نیازسنجی و آسیب‌شناسی خاطرنشان کرد: در امر تبلیغ باید بدون جهت و هدف قدم بر نداریم و همچنین دست‌اندرکاران  سند چشم‌انداز فرهنگی و تبلیغی متناسب با اوقاف و دستگاه وقف را آماده کنند.

انس با قرآن یکی از برنامه‌های طرح نشاط معنوی است

وی بیان کرد: اوقاف متولی تبلیغ در تمام کشور نیست، بلکه تبلیغ در بقاع و امام‌زاده‌ها را در اختیار گرفته است و برای موفقیت در این نکته همه عزیزان و کارشناسان تبلیغ دور هم جمع شوند و صادقانه و برنامه‌ریزی شده کار کنند.

حجت‌الاسلام محمدی ابراز کرد: بعضی از کارشناسی‌ها صادقانه نیست و مغرضانه است و باید به این امر توجه داشت، اما افرادی هم هستند که صادق و دلسوز هستند و با نظرمشفقانه کار کارشناسی می‌کنند.

وی با ابراز نگرانی از برخی موازی‌کاری‌ها در دستگاه‌های و سازمان‌های تبلیغی خاطرنشان کرد: در زمینه تبلیغ گاهی موازی‌کاری‌هایی صورت می‌گیرد،‌ باید دید کدام کار انجام نشده و روی زمین مانده است، از این رو لازم است اولویت‌هایی برای خودمان تعیین کنیم و یکی از این اولویت‌ها برپایی خیمه‌های معرفت و صحبت چهره به چهره با مردم است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: از این طرح اظهار رضایت بسیاری انجام شد و همچنین در ادامه این طرح بحث حفظ،‌ آشنایی و انس با قرآن یکی دیگر از طرح‌های مورد استقبال سازمان اوقاف است که تلاش‌هایی در این زمینه در حال پی‌گیری است.

وی با تذکر این نکته که نباید شخص یا نهادی از فعالیت‌های خود راضی شود به بیان حدیثی در این زمینه پرداخت و ادامه داد: کسی که دو روزش مساوی باشد که او زیان دیده است،‌ این مطلب در کارهای فردی و جمعی صادق است و باید به آن توجه شود.

دستگاه فرهنگی دشمن قوی‌تر از قوای نظامی اوست

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گفت: بیش از 69 ملیون نفر زائر در امام‌زادگان حاضر شدند که این جمعیت قابل توجهی است و این امر ظرفیت بالایی برای کار فرهنگی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در لحظه تحویل سال در امام‌زادگان و بقاع متبرکه ابراز کرد: بیش از  9 ملیون نفر در خیمه‌های معرفت حاضر شدند و سؤال‌های خود را مطرح کردند اما نباید راضی و نباید مغرور شد، دشمنان اکنون برای مخاطبان میلیاردی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: دستگاه فرهنگی و لشکر رسانه‌ای دشمن به مراتب قوی‌تر از تجهیزات نظامی اوست،‌ که شبانه‌روز افکار و اعتقادات نوجوانان و حتی خانواده‌های خود روحانیان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، و این قابل مقایسه با فعالیت‌های ما نیست.

وی با تأکید بر این نکته که به وسیله قرآن و اهل‌بیت(ع) می‌توان در برابر دشمنان ایستاد،‌ اظهار کرد: دشمن از امکانات بالایی برخودار است اما قرآن و اهل‌بیت(ع) در اختیار ما است و باید از این دو ثقل در ظرفیت‌های فرهنگی کشور استفاده شود.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این نکته که برخی‌ها از اجرای طرح آرامش بهاری ناراضی هستند، خاطرنشان کرد: برخی افراد امام‌زادگان را در اختیار خود گرفته بودند که بعضا افراد ناپاک و غیرامینی محسوب می‌شدند اما با طرح آرامش بهاری زمینه حضور این افراد کم‌تر می‌شود.

دست‌یابی به اخلاص بسیار مشکل است

وی عامل اصلی موفقیت در هر امری و به ویژه تبلیغ را نیت خالصانه برشمرد و بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرماید هر کس خالصانه عبادت و بندگی‌اش را به سوی خداوند بفرستد خدا نیز بهترین مصلحت‌ها را به سوی او می‌فرستد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) خالصانه خداوند را بندگی کرد و هم در عرصه عمومی و هم در مدیریت منزل و همسرداری و همراهی با رسالت و همه این‌ها عبادت خالصانه حضرت زهرا(س) بود که خدا نیز به وی بهترین مصلحت‌ها را عطا کرد.

وی ادامه داد: یازده امام معصوم(ع) از وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) به وجود آمد و بعد از چهارده قرن امام خمینی(ره) تربیت یافت که اسلام را دوباره در جهان مطرح کرد و در برابر مستکبران ایستاد و نهضت عظیمی در این راه به وجود آورد و معادلات سیاسی جهان را به هم زد.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: گفتن خالص بودن راحت اما عمل کردن آن سخت است، انسان باید ببیند اگر دیگری از او بهتر است از صحنه کنار برود و این امر در انتخابات مشهود است./914/پ202/ج

ارسال نظرات