۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۶۶۰۱۱
وزیر نفت خبر داد؛

ایران بزودی صادرکننده مواد پتروشیمی می شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر نفت با تأکید بی‌اثر بودن تحریم‌ها به دلیل نیروی معنوی ملت ایران و استفاده از جوانان نخبه دانشگاهی از ساخت 70 واحد پتروشیمی و تبدیل شدن ایران به عنوان یکی از صادرکننده گان پتروشیمی در آینده‌‌ای نزدیک خبر داد.
وزير نفت

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رستم قاسمی،‌ وزیر نفت، در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ‌بی‌اثر بودن تحریم‌ها گفت: امروز بخش قابل توجهی از نیازمندی‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، تحریم‌کنندگان می‌پنداشتند که تحریم‌ها تأثیرگذار خواهند بود اما ملت ایران با تکیه بر اسلام در برابر تحریم‌ها ایستادگی کرد.

وی با اشاره به نگرانی برخی‌ها از تحریم‌ها، ابراز کرد: با وجود جوانان دانشگاهی باهوش و بااستعداد تحریم‌ها سبب شدند که کالاهای نفتی را تولید کنیم، ما از تحریم‌ها استفاده و معایب تحریم‌ها را به سود تبدیل کردیم.

وزیر نفت ادامه داد: امروز ما جزو صادرکنندگان تجهیزات هستیم و بسیاری از کالاها از سوی مردم ایران ساخته می‌شود، صنعت پتروشیمی یک صنعت توسعه‌یافته در ایران است،‌اکنون 70 واحد پتروشیمی در کشور در حال آماده‌سازی است که با آماده‌سازی این واحد‌ها ایران به یکی از صادرکنندگان مواد پتروشیمی تبدیل می‌شود.

وی با بیان این نکته که سال 91 سال سختی بوده است، بیان کرد: در سال 91 بیش از 80 درصد کالاهای توسعه نفتی را از خارج وارد می‌کردیم و کمبود بودجه داشتیم.

قاسمی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب با هدایت داهیانه خود کشور را هدایت کرده‌اند تا بتوانیم از شرایط تحریم عبور کنیم و بسیاری از کشورها به اقتدار جمهوری اسلامی اعتراف کرده‌اند.

وی ابراز کرد: ما پیش از این بنزین را به کشور وارد می‌کردیم اما به لطف تحریم‌ها در تولید بنزین خود کفا شدیم و اکنون به غیر از بنزین محصولات دیگری نیز تولید می‌کنیم.

وزیر نفت با اشاره به این‌که برخی گمان می‌کنند که اگر از کشتی‌‌ای که رهبر معظم انقلاب سکان‌دار آن است پیاده شوند، می‌توانند راه خود را پیدا کنند، تصریح کرد: هر کس از این کشتی پیاده شود غرق خواهد شد./914/پ202/ج

ارسال نظرات