۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۶۶۰۶۸
محسن رضایی:

تکلیف هاشمی دست خودش است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تکلیف آقای هاشمی دست خودش است و من دوهفته است که وی را ندیده‌ام، تکلیفم دست خودم است و آزادگی‌ام را به هیچ‌کس نمی‌فروشم.
محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در جمع خبرنگاران گفت: من گرد غبار شلمچه را به ده سال ریاست جمهوری نمی‌دهم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که کاروانی که با شما تا درب‌های وزارت کشور آمدند، تبلیغات زودهنگام محسوب می‌شود، اظهار داشت: من پس از نمازجمعه در راهپیمایی شرکت کردم و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل آمدیم و وقتی هم که بلندگو را به‌دست گرفتم گفتم که حوادث تلخ سوریه نشانگر حادثه تلخی در آینده است که اگر دنیا برای آن فکری نکند، هشدار می‌دهم که جریانی افراطی‌تر از القاعده درحال شکل‌گیری است که القاعده را مخافظه‌کار می‌داند.

رضایی در پاسخ به این سؤال که کاروان نامبرده شعار رضایی حمایتت می‌کنیم می‌دادند، ابراز داشت: من پس از این‌که بلندگو را به‌دست گرفتم و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را سر دادم و گفتم که این‌ها را نگویید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دلیل منتشرنشدن روزنامه ملت ما را باید از صاحب امتیاز و یا مدیرمسئول آن سؤال کنید.

وی در پاسخ سؤالی مبنی بر این‌که شما در سال 84 آرای قابل توجهی نداشتید پس چرا این دوره آمده‌اید، عنوان کرد: من رزمنده‌ای هستم که هر وقت احساس خطر کنم، جانم را فدای ملت ایران می‌کنم.

دبیر مجمع تشخصی مصلحت نظام ادامه داد: تحریم‌ها و فشارهای سنگین اقتصادی به مردم وارد می‌شود و من به صحنه آمده‌ام که به داد مردم برسیم و به کمک رهبر انقلاب خطری که ممکن است کشور را تهدید کند را دفع کنیم.

رضایی گفت: من در چارچوب قانون از ناموس ملت ایران دفاع می‌کنم و قانون شکنی را نوعی اهانت به ناموس ملت می‌دانم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان داشت: طرح‌هایی که درباره نظام وظیفه داریم را پس از جلب نظر ستاد کل نیروهای مسلح، در شورای عالی امنیت کلی مطرح می‌کنیم و پس از تصویب آن و سپس تأیید مقام معظم رهبری اجرا می‌کنیم.

وی با بیان این‌که به هوادارانم گفته‌ام قانون را رعایت کنند، اظهار داشت: قانون‌شکنی در کشور اساس فتنه‌ها است و اگر کسانی که اعتراضی دارند در جارچوب قانون پیگیری کنند، نه جریان انحرافی به‌وجود می‌آید، نه فتنه.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که همیشه پیش از انتخابات، فعالیت‌های انتخاباتی آغاز می‌شود، عنوان کرد: در کشور ما فرقی بین فعالیت انتخاباتی و تبلیغات انتخاباتی در قانون گذاشته نشده است.

رضایی با تأکید بر این‌که فعالیت‌های انتخاباتی بدون تبلیغات باید پیش از این شروع می‌شد که نشد و این ظلم به شعار سال بود، ابراز داشت: ما در هر استانی که می‌رفتیم با فشار دولت مبنی بر عدم انجام تبلیغات روبرو می‌شدیم، پس شعار مقام معظم رهبری چه می‌شود؟

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: برخی نمی‌خواهند شور و نشاط انتخاباتی در کشور شکل بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: من به‌این دلیل که با ملت ایران ائتلاف 77+1 را تشکیل دادم، به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم.

رضایی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی زیر سر تحریم است اما 70 درصد آن مربوط به سوء مدیریت، خودسوزی و یا خودتحریمی است.

وی تاکید کرد: بین شعار دادن در اقتصاد و عمل کردن به برنامه تفاوت وجود دارد؛ شعار توصیه دلسوزانه است اما برای بیکاری و گرانی باید نسخه نوشته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن پاسخ ارائه برنامه درقبال سؤالات خبرنگاران از عملکرد دولت و مشکلات موجود، گفت: دولت اینجا حضور ندارد که از خود دفاع کند.

رضایی اظهار داشت: تکلیف آقای هاشمی دست خودش است و من دو هفته است که وی را ندیده‌ام، من تکلیفم دست خودم است و آزادگی‌ام را به هیچ‌کس نمی‌فروشم.

وی عنوان کرد: بانک مرکزی را در مدیریت پول قدرت‌مند می‌کنم تا مدیریت پول از حالت انفعالی بیرون بیاید./956/پ202/ج

ارسال نظرات