۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۶۶۲۵۳

گردهمایی مدیران کانون‌های مساجد در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان این که تعامل افراد مسن با جوانان در مساجد زمینه ساز حضور گروه های متفاوت در مسجد می شود، اظهار داشت: برای موفقیت در جذب جوانان به مساجد باید با علم روان شناسی جوانان آشنایی داشت چرا که بهترین فعالیت فرهنگی فعالیتی است که بتواند همه افراد را جذب کند.
گردهمایی مدیران کانون‌های مساجد در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در گردهمایی مدیران کانون های مساجد با بیان ویژگی های جوانان مساجد گفت: علما در توضیح حدیث «الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه» با توجه به این که این دو امام بزرگوار در زمان شهادت افرادی مسن به شمار می آمدند منظور از شباب را داشتن ویژگی های جوانی دانستند که در امام حسن(ع) و امام حسین(ع) وجود دارد.

وی در ادامه با بیان این که تعامل افراد مسن با جوانان در مساجد زمینه ساز حضور گروه های متفاوت در مسجد می شود، افزود: برای موفقیت در جذب جوانان به مساجد باید با علم روان شناسی جوانان آشنایی داشت چرا که بهترین فعالیت فرهنگی فعالیتی است که بتواند همه افراد را جذب کند.

کارشناس مذهبی با بیان این که بعد از  پیروزی انقلاب اسلامی برخی از والدین که ایمان عمیقی به دین نداشته و ایمان آن ها به دین، ایمانی ظاهری بود به گونه ای با فرزندان خود برخورد می کردند که آن ها را منافق به دین بارآوردند، تصریح کرد: احساسات جوانان رقیق است و برای متقاعد کردن جوان نمی توان تنها از راه استدلال وارد شد.

وی  در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به این که دوران جوانی دوران تعارض است و جوان نمی تواند با تعارضاتش زندگی کند، خاطرنشان ساخت: آزادگی و حریت، چابکی و سرعت، احساسات رقیق و غیره از ویژگی های جوانان است.

سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که   کارکرد اصلی این تشکل های مردمی توسعه هنر متعالی و مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی در قالب های مختلف فرهنگی و هنری است،اظهار داشت: کانون های مساجد ظرفیت بسیار ارزشمندی برای توسعه ارزش های اسلامی٬ ایرانی و انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی افزود: یکی از موضوعات و محورهای مورد توجه رهبر انقلاب توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی است که به عنوان گفتمانی جدی از سوی ایشان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری مطرح شده است و در همین راستا مهمترین تاثیر را در مسأله سبک زندگی اسلامی ایرانی کانون های مساجد دارند که به دلیل پیوند با ارزش های دینی و گره با آحاد مردم دارای جایگاه و وظایف مشخصی در محقق سازی این اهداف هستند.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: در راستای توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌هایی تدوین شده است که یکی از آنها استمرار در توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ابعاد کمی و کیفی است چرا که همه حوزه های فرهنگی و هنری در جامعه اسلامی باید از مسیر مسجد عبور کنند.

70درصد اعتبارات سالانه به صورت مستقیم به حساب کانون های مساجد واریز می شود

 محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌رضوی درادامه با بیان این که بیشترین اعتبارات سالانه دبیرخانه را کانون های مساجد دریافت می کنند، تصریح کرد: 70درصد اعتبارات سالانه  به صورت مستقیم به حساب کانون های فرهنگی و هنری مساجد واریز می شود.

وی درادامه به بیان ویژگی مدیران کانون های مساجد پرداخت و اظهار داشت: همه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید دلسوز، صادق، مورد اعتماد، با انگیزه و دارای دغدغه بوده و در راستای تحقق اهداف مسجد و آگاه سازی مردم گام بردارند.

 وی با بیان این که موفقیت مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در آگاهی و آشنایی با مسائل فرهنگی و کادر اجرایی توانمند است، به برنامه های اوقات فراغت در کانون ها اشاره کرد و گفت:  ثبت نام طرح اوقات فراغت به صورت کشوری از  سی و یکم اردیبهشت روز ولادت امام جواد(ع) به مدت  بیست روز در کانون ها انجام می شود و  سی ام خرداد برنامه افتتاحیه اوقات فراغت همزمان با روز تولد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و اختتامیه  بیستم شهریور با آغاز دهه کرامت برگزار می شود./934/پ201/س

ارسال نظرات