۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۶۶۷۰۹
امام جمعه شبستر:

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دو اصل مهم در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دو بعد مهم در انتخابات است که بایستی مورد توجه همگان باشد.
امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که حضور حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد موجب عزت و اقتدار بیش از پیش نظام اسلامی ایران در عرصه های بین المللی خواهد بود، اظهار داشت: حضور آگاهانه و حداکثری مردم پای صندوق های رأی پاسخ آگاهانه مردم به تهدید دشمنان است.


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دو بعد مهم در انتخابات است که بایستی مورد توجه همگان باشد، خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت و همراهی با رهبری در جریان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصل مهم دیگری است که هم باید از جانب مردم و هم از سوی مسؤولان نظام، دست اندرکاران و نامزدهای انتخابات مورد عنایت قرار گیرد.


حجت الاسلام محمدزاده انتخابات آینده را نماد تحقق حماسه سیاسی در کشور دانست و گفت: دشمنان در طول چند ماه گذشته با تشدید فشارهای سیاسی، تحریم های اقتصادی و برنامه ریزی های کلان علیه ایران اسلامی به دنبال تحت الشعاع قرار دادن فضای داخلی کشور در آستانه انتخابات و تخریب بنیان های نظام بوده اند.


امام جمعه شبستر با اشاره به این‌که تحریم ها، تهدیدها و فشارهای سیاسی و اقتصادی دشمنان در راستای سیاه نمایی و ناامید کردن مردم جهت ایجاد تفرقه است، تصریح کرد: آنچه که در شرایط کنونی اهمیتی مضاعف در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان نظام دارد، حضور حداکثری و آگاهانه مردم پای صندوق های رأی با هدف حفظ اقتدار نظام و شکست فتنه و توطئه های استکبار جهانی است.


وی افزایش تراکم کیفی فشارها و تهدیدها و تسری آن به حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی را راهبرد اصلی دشمنان جهت براندازی نظام و یا تسلیم ایران در برابر خواسته های غرب دانست و گفت: اگر این باور که ولایت رکن اصلی ثبات و نظام است، در میان توده های مختلف اجتماعی و گروه های سیاسی عینیت پیدا کند، دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.


حجت الاسلام محمدزاده قدرت پیوند ناگسستنی امت با ولایت را فراتر از هرگونه قدرت نظامی و تهدید سیاسی و اقتصادی دشمنان دانست و افزود: استکبار با درک این حقیقت مسلم، به دنبال تضعیف شأن، نقش و جایگاه رهبری درصدد نیل به راهبرد فروپاشی درونی نظام با تشدید تحریم و فشارهای اقتصادی و افزایش نارضایتی عمومی است.


امام جمعه شبستر ایجاد بی ثباتی اجتماعی و سیاسی و ناکارآمد نمایی نظام را از دیگر توطئه های دشمنان در ماه های اخیر عنوان کرد و یادآور شد: نقش مهم و تاثیرگذار روحانیت در مدیریت افکار عمومی بایستی بار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد، حوزه های علمیه می توانند با نشان دادن چهره نظام ولایی و ایجاد جاذبه در درون برای مشارکت هرچه بیشتر عمومی در انتخابات فعال شوند./935/ت303/ب

ارسال نظرات