۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۶۶۷۶۲
اواخر شهریور ماه؛

ضریح حبیب بن مظاهر رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: ضریح حبیب بن مظاهر از صحابه رسول خدا(ص) و یار با وفای امام‌حسین(ع)، اواخر شهریور ماه امسال رونمایی می‌شود.
ضريح امام حسين(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، مهندس پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به رونمایی از ضریح حبیب بن مظاهر، گفت: با انجام‌ کار زیرساختی و ساخت سازه اصلی ضریح از چوب ویژه، هم‌اکنون مرحله انجام کار قلمزنی و نقره کاری از سوی استادان به نام این رشته در حال انجام است.

وی با اشاره به این‌که مردم عزیز و دوستدار اهل‌بیت(ع) در کشورمان همواره مشتاق مشارکت در امر بازسازی اعتاب مقدسه بوده‌اند ،اظهار داشت: به درخواست مردم استان البرز کار ساخت ضریح حبیب بن مظاهر از صحابه رسول خدا(ص) و یکی از یاران باوفای حضرت سیدالشهدا(ع) به ستاد این استان واگذار شد.

پلارک افزود: تاکنون کار ساخت این ضریح مطهر 50 درصد پیشرفت داشته و با سرعت ادامه دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره مشخصات و ابعاد ضریح، اظهار داشت: این ضریح به مساحت  8.60 مترمربع، با ارتفاع 3 متر به طول  2.60 متر و با عرض 1.70 متر دارای 9 پنجره و 1 درب است که حدود هزار کیلو گرم نقره، سه کیلوگرم طلا، پانصد کیلو گرم مس، صد کیلو گرم استیل  و دوازده متر مکعب چوب ساج برای ساخت آن استفاده شده و کار ساخت این ضریح تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

گفتنی است، مزار حبیب بن مظاهر صحابی گران‌قدر رسول اکرم(ص) و همراه سرور و سالار شهیدان در جوار قبر مطهر اباعبدالله الحسین(ع) قرار دارد./993/د102/پ

ارسال نظرات