۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۶۶۷۹۱
دانش پژوه جامعة المصطفی العالمیة مشهد:

فلسفه وجودی وهابیت براندازی اسلام است

خبر گزاری رسا ـ حجت الاسلام عباسی با تأکید این که استعمار، حامی جریان وهابیت است، گفت: هدف از پیدایش این فرقه افراطی، براندازی اسلام است.
وهابيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ کارگاه آموزش تبلیغ با عنوان «روش های جریان سازی وهابیت در تبلیغ علیه مذاهب اسلامی» به همت جامعة المصطفی العالمیة مشهد امروز در محل حسینیه فولادکار برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی، از دانش پژوهان جامعة المصطفی العالمیة مشهد در این همایش با اشاره به این که فلسفه وجودی وهابیت در واقع براندازی اسلام است، اظهار داشت: علمای وهابیت معتقدند ما حق داریم علیه کسی که مخالف ما است دست به خشونت بزنیم، آنها ظاهرگرا و نص‌گرا هستند و برداشت سطحی از قرآن و سنت دارند و در نظر آنها عقل هیچ جایگاهی ندارد. وهابیت خوارج نیستند، بلکه خوارج یکی از مصداق های آنها هستند.

وی با تأکید این که استعمار، حامی وهابیت است، ادامه داد: هدف از پیدایش این فرقه براندازی نظام اسلامی است. امروز مقدسات اسلامی ما از دست این گروه در امان نیستند، آنها در پاکستان به شیعه و سنی رحم نمی کنند و هر کس مخالف نظر آنها باشد به قتل می رسانند.

حجت الاسلام عباسی گفت: این گروه هر آنچه در توان داشتند برای براندازی اسلام خرج کرده و جریان تفرقه انگیزی بین شیعه و سنی را راه اندازی کردند. در تقابل با این نقشه وظیفه ماست که دشمن شناس باشیم، از جمله کسانی که در این میدان زحمت کشیدند، امام خمینی بودند که وحدت را از تئوری و فکر و اندیشه به مرحله عمل رساندند و این جریان استراتژیک، قدرت مهمی برای براندازی استکبار و قدرت های بیگانه شد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهایی که وهابیون برای رسیدن به اهداف خود انجام می دهد، همسویی با کفار است، ولی با توجه به نصوص قرآن و روایات پیامبر(ص)، تعامل با کفر ممنوع و مخالفت با کفار جز ضروریات دین است. 

وهابیت شیعیان را انسان هایی خشونت طلب معرفی می کند

در ادامه، حجت الاسلام نقوی از دیگر دانش پژوهان جامعة المصطفی مشهد ابراز داشت: وهابیت با پشتیبانی آل سعود و استعمار اوج گرفته است. در سال 1928 میلادی وهابیت، نخستین فتوای خود مبنی بر این که تشیع کافر هستند، را اعلام کرد و با نسبت دادن سه عقیده نادرست ضد صحابه بودن، تحریف کردن قرآن و قائل نبودن به ختم نبوت به شیعه، اهل سنت را فریب داد.

حجت الاسلام محمدسالم فهیمی، مبلغ و فعال فرهنگی افغانستان نیز در ادامه با اشاره به این که وهابیت، شیعیان را انسان هایی خشونت طلب نشان می دهند، اظهار داشت: وظیفه ما برای مقابله با پروژه اختلاف افکنی آن ها این است که احساسی بحث نکنیم بلکه باید عالمانه سخن بگوییم، تأکید بر مشترکات اسلامی داشته و به دستور اهل البیت(ع) با علمای اهل سنت رابطه داشته باشیم.

وی در پاسخ سوالی در خصوص اهمیت تخریب حجر بن عدی، گفت: این مسأله یک بحث فرا مذهبی است. او یکی از صحابه برجسته پیامبر(ص) است، در خود فرهنگ وهابیت، نبش قبر حرام است. وهابیت یک گروه افراطی تر از عبدالوهاب هستند و آنها با این ادعا که جابه جایی قبر پیغمبر(ص) از مسجد اشکال ندارد، پروژه تخریب قبر پیغمبر را دنبال می کنند./930/پ202/س

ارسال نظرات