۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۱۶۶۸۳۲
رییس ستاد اعتکاف قم خواستار شد؛

تلاش حوزویان برای از بین بردن خلأ فلسفی، فقهی و پژوهشی اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اعتکاف قم با بیان این‌که با یک خلأ فلسفی، فقهی و پژوهشی در اعتکاف مواجه هستیم، گفت: باید در رابطه با تعمیق اعتکاف تلاش کنیم و تحقق این امر متمرکز در همت حوزویان و همراهی بزرگان است.
حجت‌الاسلام عليرضا تکيه‌اي، رييس ستاد اعتکاف قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای رییس ستاد اعتکاف قم در دیدار جمعی از خادمان اعتکاف با آیت‌الله یزدی که عصر سه شنبه در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به فضیلت ماه رجب، گفت: اول سال بندگی خدا ماه رجب است.
وی با بیان این‌که امروز به فضل الهی اعتکاف به عنوان یک فرهنگ در کشور نهادینه شده است، ابراز کرد: در گذشته اعتکاف در قم به مسجد امام و حضور چند روحانی منحصر بود اما امروز به برکت نظام اسلامی و حمایت ویژه رهبری از سال 72 که ستاد اعتکاف قم از ایشان درخواست کرد، این موهبت به سراسر کشور توسعه پیدا کرده است.
رییس ستاد اعتکاف قم ادامه داد: خوشبختانه امروز حتی دهستان‌ها نیز در امر اعتکاف فعال هستند.
حجت‌الاسلام تکیه‌‌ای آمار اعتکاف سال گذشته را 860 هزار نفر در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اعتکاف در کلان‌ شهرها و دانشگاه‌ها با استقبال خوبی همراه بوده و برخی از علاقه‌مندان این مراسم معنوی به خاطر جمعیت فراوان از اعتکاف محروم ماندند.
وی یکی از مشکلات برگزاری مراسم اعتکاف را کمبود جا و عدم تجهیز مساجد خواند و گفت: امروز در امر تفریح، فضای سبز، فضای آموزشی و ورزشی تقریبا به حد نصاب داریم می‌رسیم اما برای بندگی در همه فصول محدودیت جا داریم، نظامی این‌چنین متبرک نباید از موهبتی که حرف اول را می‌زند محروم باشد.
رییس ستاد اعتکاف قم با بیان این‌که از برکت اعتکاف قم همه کشور بهره‌مند می‌شوند، گفت: در دیدار رییس دفتر تبلیغات عنوان کردیم که اگر محدودیت‌های مالی صورت گرفته مبادا اعزام مبلغ که چند سال است برای اعتکاف انجام می‌شود آسیب ببیند.
حجت الاسلام تکیه‌ای بیان داشت: جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف که سال گذشته برگزار شد با رویکرد خوب هنرمندان هزار و ششصد و هفتاد اثر در چهار رشته دریافت کرد و جلسه خوبی با سخنرانی حضرت آیت‌الله جوادی آملی در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
وی ادامه داد: جشنواره دوم نیز با رویکرد فیلم نامه، فیلم کوتاه، نماهنگ و عکس روز شنبه 28 ادیبهشت ماه در تهران سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار می‌شود.
رییس ستاد اعتکاف قم با بیان این‌که با یک خلأ فلسفی، فقهی و پژوهشی در اعتکاف مواجه هستیم، ابراز کرد: باید در رابطه با تعمیق اعتکاف تلاش کنیم و این امر متمرکز در همت حوزویان و همراهی بزرگان است.
حجت‌الاسلام تکیه‌ای در پایان گفت: در مراسم اعتکاف امسال قم، هفتصد خادم در بیست و چهار مسجد به 14 هزار معتکف خدمت می‌کنند./927/پ202/پ
ارسال نظرات