۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۵
کد خبر: ۱۶۶۸۳۳
روحانی:

افتخار پیشرفت در مسائل هسته ای مال من است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بین دانشجویان دانشگاه زنجان گفت: بنده افتخار پیشرفت در مسائل هسته ای را تا سال 84 برای خودم و امثال خودم می دانم.
حجت الاسلام حسن روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسن روحانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به نقش اساسی دانشگاه در توسعه کشور اظهار داشت: دانشگاه بستر توسعه در گذشته تاریخ ایران و در شرایط فعلی است و حرکت دانشجویان به عنوان منشأ و مبدأ تحول و حرکت در کشور ما خواهد بود؛ البته دانشگاه آزاد با محیطی آزاد می تواند این بار را به دوش بکشد.

 

وی با بیان این که دانشگاه و دانشجویان در زمان جنگ نیز خود را ثابت کرده اند، افزود: توسعه یافتن کشور با کمک دانشجویان به وضوح در زمان جنگ و در عملیات والفجر 8 در مورد پل معلق یا پل بعثت قابل ملاحظه بود در حالی که دانشجویان و دانشگاه در حال ساخت این پل بودند بسیاری این امر را میسر نمی دانستند.

 

حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه با اشاره جریان هسته ای کشور و نقش سازنده دانشمندان هسته ای که از دل دانشگاه بیرون آمده بودند، اظهار داشت: زمان های قدیم حدود سال 78 یا 79 وقتی در مورد ساختن تجهیزات هسته ای در داخل و بومی سازی این تجهیزات صحبت می کردیم، خیلی ها تردید می کردند؛ اما آن روز دانشجویان به ما قول دادند که بتوانند آن را بومی سازی کنند و البته بنده افتخار پیشرفت در مسائل هسته ای را تا سال 84 برای خودم و امثال خودم می دانم.

 

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: در آستانه انتخابات مهم 24 خرداد قرار داریم و این انتخابات باید با شور و نشاط برگزار شود که البته باید آن را دانشجویان بیافرینند؛ چون بدون حضور آنها حماسه سیاسی محقق نمی شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار امسال و شرایط تحقق حماسه سیاسی خاطر نشان کرد: حماسه سیاسی محقق می شود البته با این شرایط که باید همه رأی ها خوانده شود  یعنی مردم نسبت رأی هایشان اعتماد حاصل کنند و رأی ها شنیده شود یعنی مردم بدانند مطالباتشان مد نظر قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این‌که انتخابات باید امنیت آفرین باشد، افزود: یعنی هیچ کس به خاطر فعالیت انتخاباتی و حمایت از یک کاندیدای خاص بعدا تنبیه نشود، ضمن این‌که انتخابات و آرا باید نشاط بخش باشد و پایانش جشن ملی برای همه چه طیف بازنده و چه طیف برنده؛ آراء مردم اعلام می کنند تا حاکمان بدانند امانتداری بیش نیستند و مالکیت از آن مردم است نه حاکمان./935/پ202/ج

ارسال نظرات