۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۶
کد خبر: ۱۶۶۸۳۴

تأکید آیت الله شبستری بر توسعه مدارس علمیه در آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ مجمع خیرین توسعه حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی به ریاست آیت الله مجتهدشبستری برای نخستین بار در منطقه غرب کشور در تبریز آغاز به فعالیت کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در نشست مجمع خیرین توسعه حوزه های علمیه استان که با حضور تعدادی از اعضای شورای استانی حوزه و خیرین منطقه همراه بود، اظهار داشت: احیای جایگاه تاریخی و حقیقی حوزه های علمیه ضرورتی است که باید مورد توجه همه دلسوزان باشد.


وی با اشاره به این‌که هم اکنون میزان علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس علمیه استان چند برابر ظرفیت پذیرش طلبه است، خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته اقدامات گسترده ای در جهت توسعه مدارس علمیه و افزایش ظرفیت پذیرش صورت گرفته است، اما باز کافی نیست و نیازمند مشارکت خیرین در این مسأله هستیم.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که مشارکت خیرین در ساخت مدارس علمیه در تمامی نقاط استان نیازمند انسجام بخشی و جهت دهی است، گفت: مجمع خیرین توسعه حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی به دنبال جلب مشارکت های مردمی و خیرین در ساخت و توسعه مدارس علمیه آذربایجان است که امیدواریم خیرین همانگونه که در ساخت مدرسه و مسکن فعالیت دارند، در ساخت حوزه های علمیه نیز مشارکت کنند.


آیت الله شبستری خواستار توجه خیرین به ترویج آموزه های قرآنی و معارف اسلامی با مشارکت در ساخت مدارس علمیه استان شد و افزود: حوزه های علمیه در تربیت مبلغان فاضل و مهذب رسالت خطیری بر عهده دارند، جامعه نیز بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحانیت آگاه و متقی است، از این رو برای پاسخگویی به نیاز معنوی جامعه راهی جز توسعه مدارس علمیه وجود ندارد.


وی توسعه حوزه های علمیه برای تربیت علمای دینی را از ضروریات جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امیدوارم با تشکیل مجمع خیرین توسعه حوزه های علمیه گامی مهم برای توسعه حوزه های علمیه آذربایجان شرقی برداشته شود، در مرحله نخست مجمع به دنبال شناسایی افراد خیرخواه و متدین است که البته در منطقه آذربایجان بسیاری از متدینین آماده همکاری با مجمع هستند.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که عزم و اراده مسؤولان حوزوی استان بر استفاده از همه ظرفیت های موجود در جهت رشد شاخص ها در مدارس علمیه است، اظهار داشت: فعالیت مجمع خیرین توسعه حوزه های علمیه برای علما و شخصیت های متدین تبیین شود، تقویت این مجمع می تواند زمینه تقویت مدارس علمیه استان را فراهم کند./935/پ203/ب

ارسال نظرات