۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۶۷۷۶۷
رییس اداره زکات استان زنجان خبر داد؛

ساخت 193 پروژه عام‌المنفعه از محل زکات جمع‌آوری شده در زنجان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره زکات استان زنجان از ساخت 193 پروژه عام‌المنفعه از محل زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان خبر داد.
زکات

حجت‌الاسلام احمد جباری، رییس اداره زکات استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار کرد: جمع‌آوری زکات به دو منظور صورت می‌گیرد، که یکی از آنها محرومیت زدایی و دیگری احداث پروژه‌های عام‌المنفعه است.


وی با اشاره به این که کمیته امداد نیز با جمع‌آوری زکات در استان اقدام به رفع نیاز خانواده‌های تحت حمایت و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه می‌کند، تصریح کرد: تا کنون 193 پروژه از محل زکات جمع‌آوری شده در استان ساخته، مرمت و یا تکمیل شده است.


رییس اداره زکات استان زنجان همچنین با اشاره به احداث 46 پروژه از محل زکات جمع‌آوری شده تصریح کرد: این پروژه‌ها در محل‌هایی که زکات جمع‌آوری شده بود، ساخته شده است.


وی با بیان این که در حال حاضر 169 روستای استان زنجان مشمول پرداخت زکات هستند، اضافه کرد: سال گذشته از این تعداد روستا 45 میلیارد ریال زکات جمع آوری شد که در مقایسه با سال قبل از آن 272 درصد افزایش داشت.


حجت الاسلام جباری به نقش ویژه روحانیت در جمع‌آوری زکات تاکید کرد و گفت: روحانیت با حضور در روستاهای استان و تبیین فرهنگ پرداخت زکات نقش تاثیرگذاری در افزایش زکات پرداختی دارند./901/د101/ب

ارسال نظرات