۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۶۸۱۵۹
عارف:

اتفاقات سال 88 یقینا فتنه بود

خبرگزاری رسا ـ معاون اول دولت اصلاحات گفت: درباره عوامل و گروه‌ها در فتنه 88 یکطرفه قضاوت شده و بحث ما این است که باید در یک فضای کارشناسی سهم گروه‌های داخلی کشور تحلیل و مشخص شود و هرکسی باید به سهم خود با او برخورد شود.
دکتر محمد رضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات

دکتر محمد رضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات، عصر امروز پنج شنبه دوم خرداد ماه در همایش بیداری اسلامی، افق‌های آینده و انتخابات 92 در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر این‌که در سال 88 رهبری اعتقاد به وقوع فتنه داشتند، آیا به نظر شما آنچه رخ داد فتنه بود؟ گفت: بله حتما فتنه اتفاق افتاده بود؛ اگر یادتان باشد رهبری در صحبتی که با مردم قم داشتند، فرمودند که ریشه فتنه در خارج کشور و از سوی آمریکا و اسراییل بوده است.

وی افزود: منتهی درباره عوامل و گروه‌ها یکطرفه قضاوت شده و بحث ما این است که باید در یک فضای کارشناسی سهم گروه‌های داخلی کشور تحلیل و مشخص شود و هرکسی باید به سهم خود با او برخورد شود.

معاون اول دولت اصلاحات همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار رسا مبنی بر این‌که اگر رییس جمهور شوید، چقدر به نظرات اقتصادی و سیاسی هاشمی رفسنجانی به خصوص در اداره حکومت اهمیت می‌دهید؟ اظهار داشت: من به نظر همه اهمیت می‌دهم؛ هم به کارشناسان خودم و هم ان شاءالله یک هیات مشاوره و منتقدان خواهم داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی نیز گفت: من در جایگاهی نیستم که در این باره نظر بدهم، اما از اتفاقی که افتاد متاسفم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اجماع با حجت‌الاسلام روحانی اظهارداشت: علاقه‌مند به اجماع هستم.

عارف در خصوص اجماع اصلاح‌طلبان گفت: همه چیز امکان دارد، اجماع هم امکان‌پذیر است، ما اگر به این نتیجه برسیم که از 8 نفر کاندیدا در نهایت به دو یا سه کاندیدا برسیم، خوشحال می‌شویم.

وی در مورد اظهار نظر سیدمحمد غرضی در خصوص این که به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است تا کارگزاران گفت: من ایشان را مدیری عزیز می‌دانم، ایشان وزیر پست بودند و همیشه با او رابطه خوبی داشتم. /956/پ202/ج

ارسال نظرات