۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۶۸۴۵۶
بی بی سی خبرداد؛

اعتراضات خیابانی در سوئد

خبرگزاری رسا ـ مردم در این کشور در اعتراض به ناعدالتی های موجود، دست به اعتراضات خیابانی زدند که در پی آن چندین دستگاه خودرو و یک مدرسه آتش گرفت.
اعتراضات خياباني در سوئد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی در خبری گفت: حضور گسترده پلیس در خیابانهای استکهلم پایتخت سوئد، پر رنگ شده است. آنها تلاش می کنند بعد از پنج شب خشونت، خیابانها را آرام نگه دارند.

گفتنی است پس از آنکه پلیس سوئد، با گلوگله مستتقم یک پیرمرد را در خانه اش و در مقابل چشمان بهت زده همسرش کشت، موجی از خشم علیه خشونت پلیس جامعه سوئد را فراگرفت و نا آرامی ها در پایتخت را به ششمین روز کشاند.


یک ایرانی مقیم استکهلم به بی بی سی گفت: این نا آرمی ها تاثیر سختی بر ما گذاشته است. باورش سخت است که چقدر نارضایتی در میان مردم وجود دارد. نارضایتی و فاصله طبقاتی در سوئد وجود دارد و جوانان بیکارفراوانی در این کشور هستند.


لازم به ذکر است که پیش از این ، باور بسیاری از مردم این بوده است که سوئد کشوری آزاد، دارای رفاه اجتماعی بسیار بالا و البته فضای سیاسی بسیار بازی است که البته نا آرامی های اخیر نشان داد ؛ نا عدالتی و نا برابری اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این کشور اروپایی بیداد می کند. شکاف زیادی بین مردم در این کشور وجود دارد و جوانان بیکار بسیاری در این کشور زندگی می کنند.


مردم در این کشور در اعتراض به ناعدالتی های موجود، دست به اعتراضات خیابانی زدند که در پی آن چندین دستگاه خودرو و یک مدرسه به آتش کشیده شد./1415/9161/خ

ارسال نظرات