۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۶۸۵۰۴
امام جمعه موقت دامغان:

توجه به زندگی حضرت زینب راهگشای بسیاری از ناهنجاری‎ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: توجه به زندگی حضرت زینب (س) و نگاه ویژه شان به زندگی براساس شرع، عفت و حجاب و رعایت حقوق زن و مرد نسبت به یکدیگر می تواند راهگشای بسیاری از ناهنجاری ها باشد.
حجت الاسلام رستميان، امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان، امام جمعه موقت و مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) دامغان شب گذشته در مراسم عزاداری وفات حضرت زینب (س) در مسجد امیرالمومنین این شهرستان با اشاره به توصیف سراسر زیبایی حماسه عاشورا از سوی زینب کبری (س) گفت: آن حضرت زیبایی واقعه عاشورا را در عمل به تکلیف می دانست.

وی تکلیف مداری را درس بزرگ آن بانوی بزرگوار برای مومنان عنوان کرد و افزود: رفتن، جنگیدن، شهادت و اسارت فرد فرد کاروان امام حسین (ع) در راه عمل به تکلیفی الهی بود.

 امام جمعه موقت دامغان با اشاره به مصائب پیش آمده برای حضرت زینب(س) در طول عمر با برکتشان، صبر در مقابل مشکلات را از مهم ترین ویژگی های پیام آور دشت کربلا برشمرد و خاطرنشان کرد: قدم به قدم حرکت عقیله بنی هاشم (س) در واقعه کربلا خلق حماسه ای سیاسی و الهی بود، حرکت در راهی که عاقبت آن را می داند با چشمانی باز و بصیرتی مثال زدنی و عصر عاشورا شروع اوج گیری حماسه زینب (س) است.

حجت الاسلام رستمیان با معرفی کتاب زینب (س) از ولادت تا رحلت لزوم توجه به زندگی خانوادگی اهل بیت (ع) را به عنوان بهترین الگوها عنوان کرد و گفت: علاوه برجنبه های حماسی زندگی دختر امیر مومنان (ع) توجه به زندگی خانوادگی آن حضرت و نگاه ویژه شان به زندگی بر اساس شرع، عفت وحجاب و رعایت حقوق زن و مرد نسبت به یکدیگر می تواند راهگشای بسیاری از ناهنجاری ها باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه، نوک پیکان فعالیت های خصمانه دشمنان را متوجه خانواده ها دانست و گفت: دشمنان در غرب دچار آشفتگی و سردر گمی هستند و این هدف را در راستای از بین بردن بنیان خانواده ها پیگیری می کنند.

حجت الاسلام رستمیان تصریح کرد: تأسی به زندگی اهل بیت (ع)، استفاده درست و هوشمندانه از رسانه ها و حفظ پاکدامنی در میان همسران بهترین راه مقابله با این تهدید جدی است./938/پ202/ب

ارسال نظرات