۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۶۸۵۲۰
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

ترکیه اشتباه محاسباتی خود را به گردن ایران و حزب الله نیندازد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اظهارات وزیر خارجه ترکیه در اتهام زنی به ایران و حزب الله ناصواب و غیر واقعی است، گفت: نصیحت ما به شما این است که هزینه اشتباه محاسباتی خود را به گردن حزب الله و ایران نیندازید.
علي لاريجاني

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 5 خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س) گفت: امروز نیز حضرت زینب (س) در مصاف یزیدیان زمان آمریکا و مرتجعین منطقه مظلوم زمانه است.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: آفرین بر حزب الله و مسلمانان غیرتمند که از مظلومیت زینب (س) در معرکه سوریه دفاع می کنند.

 

لاریجانی با اشاره به مسائل امروز سوریه همچنین تصریح کرد: اگر دیروز یزیدیان به دنبال شهادت و اسارت خاندان پیامبر بودند، یزیدیان امروز حتی نسبت به پیکر بی جان آنان بغض دارند و با وحشیگری به دنبال تخریب مرقد پیامبر خدا هستند.

 

وی ادامه داد: گروه های افراطی که با پز مبارزه با آمریکا در صحنه منطقه حاضر شدند، چگونه است که امروز دست در دست آمریکا و مرتجعین منطقه به جنگ با خاندان رسول الله پرداخته اند.

 

نماینده مردم قم در مجلس همچنین در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: سخنان اخیر وزیر خارجه ترکیه در اتهام زدن به ایران و حزب الله ناصواب و غیرواقعی است.

 

وی افزود: نصیحت ما به شما این است که ترکیه با تحلیل نادرست با سوریه ستیز کرده و می کند و اگر محاسبات شما اشتباه از آب درآمده است، هزینه آن را به گردن حزب الله و ایران نیندازید.

 

رییس قوه مقننه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که مسئله سوریه باید در درون و با مذاکرات سیاسی حل شود، تاکید کرد: ارسال سلاح و کمک به افراطیون صرفاً نوعی آتش افروزی در منطقه و تشدید بحران است اما کمکی به حل مسئله و تقویت دموکراسی در منطقه نمی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از هزینه های زیاد و خسارات جانی و مالی، دنیا به همین نتیجه رسیده است و حال زمان اصلاح مسیر برای کسانی است که در تحلیل خود درست عمل نکرده اند نه این که با فرار به جلو به دیگران اتهام بزنند.

 

لاریجانی در این خصوص تاکید کرد: وجدان های انسانی و غیرت مسلمانان نمی تواند نبش قبر حجربن عدی و دریدن بدن یک مسلمان در سوریه و خوردن قلب او توسط افراطیون را جزو وحشیگری در قرن 21 نام نهد.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم در خاتمه تصریح کرد: دولت های منطقه اگر بخواهند با مسئولیت پذیری، نقش مثبت در امنیت منطقه داشته باشند باید جلوی درگیری منطقه ای و مذهبی را بگیرند نه اینکه آتش آن را بیافروزند./905/د102/ج

ارسال نظرات