۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۶۸۵۸۷
معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه :

مدعیان ارتباط با آمریکا نمی‌توانند در خط امام باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شاخص‌های مقام معظم رهبری را فلش هدایتگر به‌سمت انتخاب اصلح دانست و گفت: محور قرار دادن اندیشه و آرمان‌های امام(ره) و تبعیت از منویات خلف صالح ایشان ضمن حفظ عزت‌مندی ملت ایران باعث عبور با سربلندی از این مقطع حساس می‌شود.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم عليزاده، معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: بهترین ملاک و معیار برای سرافراز بیرون آمدن از آزمون بزرگ انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم و همینطور شوراها عمل کردن به معیارهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

تبعیت از منویات رهبری باعث عبور از این مقطع حساس می‌شود

وی در ادامه افزود: در مقطعی که خط انفعال و ارتجاع با استفاده از شعارها و مواضع مرموز و موازی درصدد آن هستند که اردوگاه دشمنان قسم خورده ملت ایران را شاد کنند، به‌نظر می‌رسد محور قرار دادن اندیشه و آرمان‌های امام(ره) و تبعیت از منویات خلف صالح ایشان، امام خامنه‌ای ضمن حفظ عزت‌مندی ملت ایران باعث عبور با سربلندی هرچه تمام از این مقطع حساس می‌شود.

تبیین معیارهای امام خمینی(ره)

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) فرمودند ملاک وضعیت فعلی افراد است، ابراز داشت: در مواضع سیاسی وضعیت امروز و حال اشخاص و جریانات باید مورد توجه قرار بگیرد و این‌که در گدشته چگونه بوده‌اند، خیلی ملاک نیست بلکه مهم این است که امروز چگونه ظاهر شده‌اند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان داشت: امام خمینی(ره) فرمودند ببینید دشمن به‌ویژه آمریکا در ارتباط با اندیشه و مواضع شما چه عکس‌العملی نشان می‌دهند، اگر از عملکرد و مواضع شما خوشحال می‌شوند، بدانید اشکالی در کار شما است و اگر ناراحت می‌شوند، بدانید شما بر حق هستید.

رییس سابق سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: با همین دو معیاری که امام(ره) فرمودند، به‌راحتی می‌توان وضعیت امروز را تحلیل کرد و در تشخیص وظیفه تصمیم لازم را گرفت و طبیعی است که در انتخاب اصلح باید با این معیارها افراد و مواضع آنها را محک بزنیم.

کسانی که از ارتباط با آمریکا سخن می‌گویند، نمی‌توانند ادعای خط امامی داشته باشند

وی همچنین تأکید کرد: وقتی برخی افراد برای خوشایند دشمنان و به‌خیال خامشان کسب چند عدد رأی، سخن از مذاکره و ارتباط با آمریکا به میان می‌آورند، که در واقع همان خط انفعال، وادادگی و خودباختگی در برابر دشمنان ملت ایران است، نمی‌توانند ادعای خط امامی داشته باشند و این همان مرز اصولگرایی و غیر اصولگرایی است.

اصولگرایی ریشه در حماسه‌های بزرگی مانند غدیر و عاشورا دارد

حجت‌الاسلام علیزاده در ادامه این مطلب تصریح کرد: اصولگرایی نه یک حزب و جریان خاص سیاسی، بلکه یک گفتمانی است که ریشه در حماسه‌های بزرگی مانند غدیر و عاشورا دارد و بر پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی یعنی دین‌مداری و ولایت‌مداری پافشاری می‌کند.

امیدواریم کاندیداهای اصولگرا به وحدت‌نظر شایسته‌ای برسند

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این‌که در آرایشی که هم‌اکنون احساس می‌شود، به تبع یک طرف گفتمان اصولگرایی است، گفت: امید داریم صاحب‌نظران این حوزه و به‌ویژه کاندیداهای مطرح آن در حماسه بزرگ سیاسی پیش‌روی آنگونه که مصالح کلی انقلاب و ملت بزرگ ایران اقتضا می‌کند، به اتفاق و وحدت نظر شایسته‌ای دست پیدا کنند.

رییس سابق سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور افزود: طبیعی است که در مقابل جریانی وجود دارد که هرچند از بدنه ملت بزرگ ایران محسوب می‌شوند اما گفتمان‌های آنها و بلکه مواضع‌شان جای بحث و گفت‌وگو دارد.

وی ادامه داد: درهرحال ملاک و معیار برای ما آرمان‌های امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری و خاستگاه شهیدان انقلاب اسلامی است که همه ما را به پاسداری از  ایمان، وحدت، انسجام ملی و تصمیم آگاهانه دعوت می‌کنند.

مردم همیشه ثابت کردند که از خواص جامعه در پاسداری از انقلاب جلوتر حرکت کرده‌اند

حجت‌الاسلام علیزاده آحاد مردم شریف ایران که همیشه ثابت کردند از مدعیان عرصه سیاست و حتی از خواص جامعه در پاسداری از انقلاب اسلامی و کیان نظام اسلامی جلوتر حرکت کرده‌اند، قطعا این بار هم آنگونه که در تراز انقلاب اسلامی است، در انتخابات پیش روی حاضر خواهند شد.

شاخص‌های مقام معظم رهبری فلش هدایتگر به‌سمت انتخاب اصلح است

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین با بیان این‌که حضور مردم در انتخابات  پرشور و دشمن خوار کن است، ابراز داشت: ایران اسلامی الگوی تشنگان عدالت و معنویت در دنیا است؛ برای این‌که ملت ایران در این پیچ تاریخی نقش محوری و اساسی خود را به‌خوبی ایفا کند، به‌نطر می‌رسد در انتخاب اصلح، شاخص‌ها و ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری به‌عنوان دیدبان تیزبین انقلاب اسلامی و کارشناس آگاه همواره بیان فرموده‌اند، راهنما و فلش هدایتگر خوبی می‌تواند باشد.

رییس سابق سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: مردم متناسب با معیارهایی که ایشان فرمودند و یا پس از این می‌فرمایند، مواضع، صحبت‌ها و برنامه‌ها و پیشینه کاندیداها را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

تقدیر از رسانه ملی

وی ابراز داشت: قطعا با فضایی که رسانه ملی فراهم کرده که جای تقدیر و تشکر دارد، هم کاندیداها به‌راحتی می‌توانند برنامه‌های خود را به افکار عمومی منتقل کنند و هم توده‌های مردم به‌راحتی می‌توانند اندیشه‌، مواضع و برنامه‌های کاندیداها را محک بزنند.

انتخابات عزت و آبروی دیگری را برای ملت ایران رقم می‌زند

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این‌که برای این حقیر مانند روز روشن است که به لطف خدا این انتخابات، عزت و آبروی دیگری برای ملت ایران رقم می‌زند، اظهار داشت: شور توأم با شعور مردم بار دیگر با حضور انقلابی و پرشور تجلی خواهد یافت و انشاالله ثمره انتخابات به لطف و فضل خدا، حاصل انتخاب آگاهانه مردم و متناسب با مصالح ملی باشد./956/ت302/ع

ارسال نظرات