۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۶۸۶۰۳

اظهار نگرانی کارشناس بی بی سی از آرامش نسبی در دمشق

خبرگزاری رسا ـ کارشناس نظامی شبکه بی بی سی با ابراز نگرانی از موفقیت ارتش سوریه در پاکسازی تروریست ها گفت: ارتش از 3 ماه پیش مرحله تازه‌ای را شروع کرده که می توان اسم آن را جنگ پاکسازی گذاشت و پیروزی هایی را هم کسب کرده است که مهم ترین آنها در دمشق و اطرافش است.
امين حطيط

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، همزمان با پیشرفت ها و پیروزی های ارتش سوریه در مقابل شورشیان، شبکه بی بی سی در بخش خبری خود به بررسی تحولات سوریه پرداخت و با امین حطیط، سرتیپ بازنشسته و کارشناس نظامی لبنانی گفتگو کرد.


این کارشناس نظامی در خصوص موقعیت ارتش سوریه به بی بی سی گفت: می شود گفت ارتش در حال پیشروی است، از 3 ماه پیش مرحله ی تازه ای را شروع کرده که می توان اسم آن را جنگ پاکسازی گذاشت و پیروزی هایی را هم کسب کرده است که مهم ترین آنها در دمشق و اطرافش است. همه می دانند 2 هفته است که حتی یک خمپاره هم به دمشق اصابت نکرده است.


این سرتیپ بازنشته در ادامه به معرفی تاکتیک جدید ارتش سوریه پرداخت و گفت: ارتش نیروهای موازی تشکیل داده است که نیروهای مسلح مردمی و محلی هستند، این نیروها بین یک سوم تا نیمی از بار عملیات های میدانی را از دوش ارتش بر می دارند و ارتش می تواند نیروهای خود را در بازگرداندن مناطق به دست دولت متمرکز کند و بعد دیگر لزومی ندارد نیروهای خود را آنجا نگه دارد، بلکه همین نیروهای مردمی را آنجا مستقر می کند.


گفتنی است تا پیش از این، شورشیان مسلح و حامیان خارجی آنها مدعی بودند که دولت قانونی بشار اسد در میام مردم هیچ جایگاهی ندارد و مردم سوریه از نظام دل بریده اند و به صف مخالفان پیوسته اند و خواهان براندازی دولت هستند. اما تحولات جدید سوریه نشان می دهد که این ادعاها واهی بوده و واقعیت اصلی سوریه را بیان نمی کرده است.

نظام بشار اسد طرفداران زیادی در بین مردم سوریه دارد، چرا که ارتش سوریه پس از پاکسازی شهر ها و روستا ها از دست شورشیان با مسلح ساختن مردم محلی امنیت را به دست آنان می سپارد و پس از آن مردم خودشان در مقابل شورشیان می ایستند و از جان، مال، ناموس و نظامشان دفاع می کنند./1415/9161/خ

ارسال نظرات