۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۶۸۶۴۶
با حضور پرشور عاشقان اهل بیت؛

شام وفات حضرت زینب در شاهرود برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شام وفات حضرت زینب (س) با حضور پرشور عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه جوانان در شاهرود برگزار شد.
شام وفات حضرت زینب در شاهرود برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، شام وفات حضرت زینب (س) با حضور پرشور عاشقان و شیفتگان عصمت و طهارت بویژه جوانان شب گذشته در مسجد و حسینیه حاج ابوالقاسم منطقه باغزندان شهر شاهرود برگزار شد.

 

حجت الاسلام عباس دهشت از وعاظ و خطیبان مشهد در این مراسم حضرت زینب (س) را الگوی ماندگار الهی معرفی کرد و گفت: حضرت زینب(س) در دامان هفت معصوم رشد و پرورش پیدا کرده است، ایشان خدمت جدشان پیغمبر خدا(ص)، پدر و مادر گرامی‌شان حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بودند و چون ظرفیت‌ فوق‌العاده‌ای داشتند توانستند محضر ائمه اطهار (ع) را تا امام محمد باقر (ع) درک کند.

وی افزود: امام سجاد(ع) وقتی که بر در دروازه شهر کوفه رسیدند بیانی نورانی درباره حضرت زینب(س) دارند و می‌فرمایند: «انتِ عالمة غیر معلمة و فهمة غیر مفهمة»؛ شما بانوی بزرگواری هستید که علم را از سرچشمه علم، بدون تعلیم و تعلم و از خدای متعال گرفته‌ای و خانم فهمیده‌ای هستی که بدون اینکه به شما تفهیم کنند و استاد و مدرس داشته باشید، علم به شما تفهیم شده است و این موضوع بیانگر علم لدنی و الهی حضرت زینب(س) است.

حجت الاسلام دهشت بیان داشت: همچنین تعبیری که برای نام حضرت زینب (س) آمده این است که نام ایشان همانند نام دو برادر بزرگوارش از جانب خداوند متعال و از سوی آسمان آمده است. زینب(س) شخصیتی است که کنار خورشید درخشان و تابانی مانند حضرت امیر(ع) توانست جلوه‌گری کند و فرزند پدری همانند علی(ع) باشد.

این واعظ مشهدی خاطرنشان کرد: بنا به گفته بعضی از بزرگان، حضرت زینب (س) شریک انقلاب امام حسین (ع) است از این رو اگر حضرت زینب (س) نبود انقلاب عاشورا و کربلا به ثمر نمی‌رسید و زحمات این بانوی بزرگوار بود که کربلا را به ثمر رساند.

حجت الاسلام دهشت افزود: حضرت زینب (س) الگو و اسوه‌ای برای تمام عالم است و درس صبر و استقامت و ایستادگی و و فداکاری را به همگان می‌آموزد.

در ادامه این مراسم حاضران با مرثیه سرایی و مداحی سید مهدی میرداماد مداح اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری و سینه زنی پرداختند./938/پ203/ب

ارسال نظرات