۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۶۸۸۴۵
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی:

افرادی که اقدام شورای نگهبان را زیر سؤال می برند آبروی خود را می برند

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که عمل به قانون اساسی یک اصل و رکن است، ‌گفت: چون ما فقهای شورای نگهبان را افرادی عادل می‌دانیم، عقل حکم می‌کند که تصمیمات آنها را بپذیریم.
موسوي اصفهاني
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که در هر مملکتی قانون اساسی محور تصمیم گیری‌‌ها است، گفت: اگر قرار باشد قانون گریزی بین افراد رواج پیدا کند هرج و مرج به وجود آمده و نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم.
وی یکی از قوانین تصویب شده در قانون اساسی را اختیارات شورای نگهبان دانست و ابراز کرد: در هر کشوری که انتخابات می‌خواهد برگزار شود، قانون، هیأتی را برای بررسی صلاحیت‌ها در نظر می‌گیرد تا با توجه به ملاک‌های قانونی هر فردی نتواند وارد این عرصه شود.
مدیر حوزه علمیه همدان با تأکید بر این‌که عمل به قانون اساسی یک اصل و رکن است، ‌اظهار داشت: چون ما فقهای شورای نگهبان را افرادی عادل می‌دانیم، عقل حکم می‌کند که تصمیمات آنها را بپذیریم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که قوانین کشور باید از کانال شواری نگهبان عبور کند تا شرعیت پیدا کند، گفت: اگر ما تصمیمات شورای نگهبان را زیر سؤال ببریم تمام قوانینی که در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و قوانین دیگر کشور را زیر سؤال برده ایم.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی ادامه داد: کسانی که قوانین کشور را زیر سؤال می‌برند خودشان را زیر سؤال می‌برند نه قانون و شورای نگهبان را.
وی با بیان این‌که اعضای شورای نگهبان مورد تأیید امام و رهبری هستند، ابراز کرد: اعضای شورای نگهبان طبق مصالح و مفاسد مملکت و بر اساس قانون و شرع عمل می‌کنند.
مدیر حوزه علمیه همدان بر ضرورت قدردانی از اعضای شورای نگهبان تأکید کرد و گفت: ما باید از این افراد به خاطر تصمیم شجاعانه‌ای که گرفته‌اند و می‌دانند هر تصمیمی که بگیرند با مخالفت برخی مواجه می‌شوند، تشکر و قدردانی کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: برخی از فقهای شورای نگهبان اساتید ما بوده‌اند و ما به علم، عدالت، بی غرضی و دلسوز بودن آنها برای نظام اسلامی ایمان داریم.
وی خطاب به افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده، گفت: این افراد همانگونه که در ابتدای ثبت نام می‌گفتند ما نظرات شورای نگهبان و قانون را نصب‌العین خود قرار می‌دهیم، عمل کنند و صلاح این افراد، اطرافیان و طرفداران آنها در این است که قانون را بپذیرند و حتی اگر اطرافیان آنها خواستند بر خلاف قانون اقدامی انجام داده، قلمی بزنند و یا سخنرانی کنند جلوی آنها را بگیرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با بیان این‌که کسی که برای خدا وارد عرصه انتخابات شده به قانون عمل می‌کند، ابراز داشت: افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده باید به قانون تمکین کنند و اگر هم تمکین نکنند آبروی خود را خواهند برد، چون نظام تاکنون مشکلات فراوانی را از سر راه برداشته و به مسیر خود ادامه می‌دهد./927/ت302/ج
ارسال نظرات