۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۶۸۹۴۱
در اهواز؛

نشست ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام و قیام 15 خرداد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام و قیام 15 خرداد، پیش از ظهر امروز در اهواز برگزار شد.
عبدالعزيز فدعمي، فرماندار اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست ستاد برگزاری مراسم ارتحال بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و پنجاهمین سال قیام 15 خرداد، پیش از ظهر امروز در محل فرمانداری شهرستان اهواز برگزار شد.

عبدالعزیز فدعمی، فرماندار اهواز در این جلسه گفت: 15 خرداد 42 روزی است که حضرت امام(ره) با توجه به آن فاجعه بزرگی که در قم اتفاق افتاد و آن کشتار فجیع و آمار کشته شدگان بسیاری که در حقیقت پیشگامان انقلاب اسلامی بودند به عنوان عزای عمومی برای همیشه تاریخ عنوان کرد.

وی افزود: نطفه های اولیه و حرکت قطار انقلاب در 15 خرداد 42 اتفاق افتاد، حرکتی که منتهی به پیروزی این نهضت در 22 بهمن شد.

فدعمی با اعلام اینکه امام(ره) بر شناخت 15 خرداد تأکید داشت، گفت: حضرت امام(ره) در سال 58 پس از پیروزی انقلاب با وجود اینکه قیام 15 خرداد منجر به پیروزی انقلاب شده بود اما ایشان تأکید داشتند که 15 خرداد باید به مردم شناسانده شود به این معنا که احساس حضرت امام خمینی(ره) این بود که این قیام برای مردم کامل شناخته نشده است.

فرماندار اهواز به علاقه مردم نسبت به امام(ره) و انقلاب اشاره کرد و اظهارداشت: در سال 68 نیز مردم با حضور پرشکوه خود در روز رحلت امام(ره) که بعید است دیگر در تاریخ تکرار شود نشان دادند که علاقهمند به رهبرشان هستند و دستاوردهای او را فراموش نخواهند کرد.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام سعید جعفری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: ستاد برگزاری رحلت حضرت امام(ره) و بزرگداشت قیام 15 خرداد از ماه گذشته در استانداری خوزستان برگزار و در آن 6 کمیته مراسم و شهرستان ها، مساجد و جوانان، تبلیغات و اطلاع رسانی، اصناف و کارگری، پشتیبانی و اعزام تشکیل شد.

گفتنی است، در این جلسه مسؤولان دستگاه ها و کمیته های گوناگون به تشریح برنامه های خود جهت هرچه باشکوه تر برگزار کردن این مناسبت ها پرداختند./9462/پ203/ب

ارسال نظرات