۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۶۹۲۲۷
جلیلی:

«ربنا الله ثم استقاموا» رمز پیشرفت ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ جلیلی با تأکید بر این‌که باید با شتاب بیشتر مسیر پیشرفت را ادامه دهیم، گفت: امروز ملت ما با مقاومت، استقامت، پایداری و پافشاری بر مبانی و آرمانش توانسته موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند و این ادعای من نیست که حرف گزافی باشد بلکه عین اظهارات دشمنان ما است.
سخنراني سعيد جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه هشتم خرداد ماه در مسجد شهید بهشتی واقع در میدان نبرد تهران ابراز داشت: یکی از بحث‌های اساسی که در طول تاریخ بین انبیای الهی(ع) و مخالفین آنها موضوعیت دعوا داشته، ربوبیت الهی بوده است، به این معنا که چه کسی باید رب باشد و رب به چه معنا است.

وی افزود: خداوندی که خالق ما است، نه تنها خالق ما، بلکه تعیین کننده مسیر زندگی ما در عرصه‌های مختلف اقتصاد، فرهنگ و سیاست است.
جلیلی با بیان این‌که در طول تاریخ فرعون‌ها با ربوبیت الهی مشکل داشتند، اظهار داشت: امروز همین موضوع وجود دارد و کسانی که به دشمنی با پیامبران خدا(ع) برخاسته‌اند، درباره خالقیت خدا بحثی ندارند و شاید هر هفته کلیسا بروند اما بحث آنها این است که ما هستیم که باید بگوییم چه چیز در جهان حاکم باشد.
انقلاب ما بر مبنای اعتقاد به ربوبیت الهی بود
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این مطلب تأکید کرد: انقلاب اسلامی در تاسی به پیامبران یک "نه" بزرگ به فرعون‌های زمان بوده است و انقلاب ما بر مبنای اعتقاد به ربوبیت الهی بود.
هر میزان که "ربنا الله" گفتیم و استقامت کردیم، مسیر پیشرفت برای ما باز شد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر نگاهی به مسیر پیشرفت‌های ملت ایران بیندازیم، می‌بینیم هر میزان که "ربنا الله" گفتیم و استقامت کردیم، مسیر پیشرفت برای ما باز شد و این تنها باور قرآنی نیست، بلکه یک تجربه است.
وی ابراز داشت: بارها در گفت‌وگو با قدرت‌های بزرگ شنیدیم که می‌گفتند شما از مواضع خود کوتاه بیایید، در این صورت ما موضع دیگری خواهیم گرفت و به صراحت بیان می‌کردند که دعوای ما با شما دعوای هسته‌ای و چند سانترفیوژ نیست.
ملت ما با مقاومت و پایداری بر مبانی و آرمانش توانسته موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند
جلیلی با بیان این مطلب تصریح کرد: امروز ملت ما با مقاومت، استقامت، پایداری و پافشاری بر مبانی و آرمانش توانسته موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند و این ادعای من نیست که حرف گزافی باشد بلکه عین اظهارات دشمنان ما است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که امروز مقامات آمریکایی به صراحت می‌گویند بسیاری از مسائل منطقه و جهان بدون ایران قابل حل نیست، گفت: این عزت، اقتدار و مقبولیت چگونه به‌دست آمده است؟ این بحث بسیار مهم و اساسی است و اگر امروز ارزیابی صحیحی از علت این مسأله نداشته باشیم، در ادامه راه دچار خطا می‌شویم.
دشمنان می‌خواهند ملت را به تجدید نظر در مسیر خود وادار کنند
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: تمام تلاش دشمنان این است که همه ناکامی‌های خود را با استفاده از عنصر رسانه و ماهواره و تبلیغات، این گونه القا کنند که شما در نقطه قوت نیستید بلکه در نقطه ضعف قرار دارید و می‌خواهند ملت را به تجدید نظر در مسیر خود وادار کنند.
وی بیان داشت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما در موقعیت خیبر هستیم، نتیجه یک ارزیابی دقیق از وضعیت امروز جمهوری اسلامی است؛ باید هوشیار بود و این موقعیت را قدر دانست.
جلیلی با بیان این‌که از سوی دیگر باید یک ارزیابی جدید از نقاط ضعف داشته باشیم و موانع را برطرف کنیم، اظهار داشت: ملت ما در هشت سال دفاع مقدس نشان داد می‌تواند دفاع کند و اجازه ندهد یک وجب از خاکش به یغما برود و این هنر بزرگ امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بود که ظرفیت ملت را آزاد و بسیج کرد و چنین قدرت بزرگی از آن حاصل شد.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با وجود اینکه همه قدرت‌های بزرگ همت خود را بر دشمنی ما گذاشتند. امنیت جمهوری اسلامی ایران بی مثال است.
باور به گفتمان انقلاب اسلامی، خدا باوری و مردم باوری سه اصل مهم پیشرفت است
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه باید با این شتاب و بلکه بیشتر مسیر پیشرفت را ادامه دهیم، ابراز داشت: شرط نخست تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی به زعامت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، شرط دوم خدا باوری و خود باوری است و باید ملت خود را باور کنیم.
وی تأکید کرد: کسی که در رأس دولت و ساختار اجرایی کشور قرار می‌گیرد، باید تمام ظرفیت دولت را در این جهت بکار بگیرد که توان‌مندی‌های ملت، کشور و توان‌مندی‌های سخت افزاری و نرم افازری و به‌ویژه ظرفیت هریک از آحاد جامعه ما روز به روز بهتر بتواند آزاد بشود و از دو مشکل انفعال و انحراف مصون بماند.
جلیلی با تأکید بر این‌که دستگاه‌های دولتی باید تشویق کننده ظرفیت‌ها باشند، اظهار داشت: امروز همه مردم با مشکلات گرانی، بیکاری و مسکن اساسی درگیر هستند که اگر ظرفیت‌ها را به شکل صحیح مدیریت کنیم، بسیاری از این مشکلات اصلا نمی‌تواند بروز کند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هر میزان تولید افزایش پیدا کند، به همان نسبت کالاها زیاد می‌شود و در برابر نقدینگی می‌تواند توازن را بهم بزند و گرانی کاهش پیدا کند و به همان میزان اشتغال بیشتر ایجاد می‌شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: سال گذشته حدود 11 میلیارد دلار کالاهای اساسی مانند گندم، برنج، دانه‌های روغنی و شکر وارد کردیم که همه اینها را می‌توانیم در داخل تولید کنیم.
وی گفت: دستگاه دولتی ما باید به سراغ ارباب رجوع برود و مشکل او را حل کند برای نمونه دولت به سراغ کشاورز برود و بگوید چه امکاناتی می‌تواند در اختیار او بگذارد و در بخش صنعت هم همینطور.
جلیلی با بیان این‌که منابع مالی، ریالی و ارزی بجای اینکه پشتیبان تولید قرار بگیرد، پشتیبان شرکت‌هایی می‌شود که دنبال دلالی، مشاغل کاذب و بورس بازی هستند، گفت: کل یارانه‌ای که هر ماه که به همه جمعیت کشور داده می‌شود چیزی حدود 2800 میلیارد است اما خوب است بدانید که در یک بررسی که کردیم، بیست و سه نفر فقط یازده هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دارند که شش نفر اول را که بررسی کردیم دیدیم آنها هیچ کدام در کار تولید نبودند بلکه در کار دلالی و کارهای کاذب هستند، اگر ظرفیت‌ها در مسیر خودش قرار بگیرد چه ظرفیتی آزاد می‌شود.
آنچه ملت ما از پیشرفت و موفقیت داشته مرهون اندیشه دینی و تفکر بسیجی بوده است
وی با اشاره به این‌که ما امروز باورمان این است که آنچه ملت ما از پیشرفت و موفقیت داشته است، مرهون اندیشه دینی و تفکر بسیجی بوده است، ابراز داشت: تمام مردم ما با این موضوع مشکلی ندارند بلکه از آن استقبال می‌کنند اما این باید شکل واقعی پیدا کند و اگر در شکل واقعی آوردیم و در دستگاه‌هایمان، در در اقتصاد و سیاست خارجی قرار دادیم، پیروزی‌های بسیار بزرگتری را به‌دنبال آن خواهیم داشت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه این مطلب تأکید کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما امروز در موقعیت خیبر هستیم، اگر این ساز و کارها را مطابق رهنمودهای رهبری و اندیشه اسلامی ناب در دستگاه‌ها جاری کردیم ما به دنبال خیبر، ان شاءالله فتح‌های بزرگتری خواهیم داشت.
جلیلی گفت: امروز دنیا بحثش این است که ایران فقط مقاومت نکرده بلکه ایران پیشرفت کرده است اما ما باید این پیشرفت را شتاب بیشتر بدهیم.
وی بیان داشت: اولا گفتمان انقلاب اسلامی را باید باور داشته باشیم، دوم، مردم را باور داشته و به آنها احترام بگذاریم و اجازه بدهیم ظرفیت‌های آنها در عرصه‌های مختلف آزاد شود و ساختار اداری و اجرایی کشور که رییس جمهور منتخب در رأس آن قرار میگیرد نه تنها مانع این ظرفیت‌ها نشود بلکه سعی کند با تمام توان با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به مردم ارائه کند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر این سه اصل حاکم شود، هرکسی که منتخب مردم قرار گرفت، هر برادری که توانست اعتماد ملت را جلب کند، اگر بر این سه اصل توانست مسیر خود را پیش ببرد، حتما آن دولت یک دولتی خواهد بود که برای کشور ما امید خواهد داشت و خواهد توانست از فرصت‌ها به موقع و به بهترین شکل استفاده کند و مانع بروز تهدیدها شود./956/ز503/ج
 
ارسال نظرات