۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۶۹۳۴۵
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

بازی رایانه‌ای عملیات انهدام رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای عملیات انهدام 2 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
بيست و ششمين سفر کاري وزير ارشاد به قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای عملیات انهدام 2 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، پیش از ظهر امروز در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
براساس این گزارش، در این مراسم مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سخنانی با بیان این‌که پایگاه فرهنگی و جایگاه شیعه دارای پتانسیل‌های بالنده‌ای است و نباید مورد غفلت قرار گیرد، بر ضرورت ورود حوزه‌های علمیه در زمینه تولید بازی‌هایی با محتوای دینی و ارزشی تأکید کرد.
وی با تأکید بر حفظ ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس، ابراز کرد: باید همه تلاش کنند تا رشادت‌های رزمندگان ما در حنگ تحمیلی به نسل جوان انتقال پیدا کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از امضای تفاهمنامه برای راه اندازی پایانه صدور محصولات فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: با راه اندازی این پایانه گام‌های مهمی در صادرات محصولات فرهنگی از قم برداشته خواهد شد.
پیریایی استاندار قم نیز در این مراسم، نقش مهم حوزه‌های علمیه در تولیدات هنری را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: باید اتاق فکری در این زمینه راه اندازی شود تا بتوان از پتانسیل های ارزشمند و غنی این منابع دینی بهره گرفت.
وی با اشاره به مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب، کار مسؤولان فرهنی را سنگین ارزیابی کرد و گفت: باید در جهت پیشرفت امور از رهنمودهای رهبری بهره گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان این‌که فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده منتقل شود، اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای به تحقق این امر می‌تواند کمک کند.
حسینی از حضور روحانیت در خلق بازی‌های رایانه‌ای تقدیر کرد و خواستار حضور بیشتر آنها در این عرصه شد و اظهار کرد: غربی‌های برای بازی‌های رایانه‌ای سرمایه گذاری فراوانی کرده اند و با گسیل تولیدات خود به کشورهای اسلامی در صدد از بین بردن فرهنگ اسلامی هستند.
وی با بیان این‌که در بازی‌های غربی مسلمانان  تروریست معرفی شده که کودکان باید برای رسیدن به پیروزی، آنها را از سر راه خود بردارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم تربیت نیروهای مؤمن و متخصص برای تولید بازی‌های رایانه‌های تأکید کرد و گفت: رشته‌های تخصصی باید در این زمینه ایجاد شود و تولیدات ما به زبان های مختلف ترجمه و در اختیار جهانیان قرار گیرد.
حسینی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی قم در تایلند و با بیان این‌که مردم دنیا تشنه فرهنگ اسلامی هستند، ابراز کرد: هفته فرهنگی قم باید در نقاط مختلف جهان برگزار شود.
وی در ادامه با اشاره به این که باید از ظرفیت‌های موجود خود به خوبی استفاده کنیم، بیان داشت: باید در ساخت و تولید محصولات فرهنگی از مفاخر، مشاهیر و سرداران دفاع مقدس به درستی استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام داستانی بنیسی سازنده بازی عملیات انهدام نیز در این مراسم، گفت:‌ بازی عملیات انهدام 2 از لحاظ گرافیک، صوت، هوش مصنوعی، بازی نامه و محتوا نسبتا قوی و با قابل رقابت با دیگر بازی‌های ساخت داخل است./927/پ201/پ
ارسال نظرات