۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۶۹۳۴۷

بی بی سی: اس 300 کابوس اسرائیل

خبرگزاری رسا ـ روسیه موشک های پیش رفته اس 300 را تحویل دولت سوریه داد.
بی بی سی: اس 300 کابوس اسرائیل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی، شبکه دولتی انگلیس در خبری به نقل از شبکه المنار لبنان گفت: سوریه یک محموله موشک های پیش رفته اس 300 را از روسیه دریافت کرده است.
بی بی سی در ادامه مدعی شد، تحویل موشک های پیش رفته اس 300 به سوریه، با قابلیت هدف قرار دادن هواپیماهای پیشرفته، تحولی نظامی به شمار می رود که نه تنها برتری دولت بر مخالفان را حفظ می کند، که می تواند کابوس اسرائیل باشد.
این شبکه سپس گفت: اگر این خبر صحت داشته باشد، وضعیت برای مخالفانی که در القصیر گیر افتاده اند بدتر از قبل خواهد شد.


گفتنی است پس از آنکه اتحادیه اروپا قانون ممنوعیت ارسال سلاح به شورشیان مسلح سوریه را لغو کرد و کشورهای انگلیس و فرانسه که پیش از این به صورت مخفیانه به شورشیان سلاح و مهمات ارسال می کردند اعلام کرده اند که پس از کنفرانس ژنو 2 رسما سلاح در اختیار شورشیان می گذارند، دولت روسیه اعلام کرده بود که موشک های اس 300 را که سوریه پیشتر، از روسیه خریداری کرده بود را تحویل این کشور خواهد داد.
بانکی مون دبیر کل سازمان ملل نیز گفته است: من از همه طرف ها که نفوذی بر نیروهای درگیر جنگ سوریه دارند، می خواهم که هر دو طرف را وادار به توقف درگیری ها کنند و به مسلح کردن دوطرف حنگ خاتمه دهند.
وی در انتها گفت: رساندن اسلحه به طرف های درگیر، کمکی به پایان خونریزی نمی کند. این بحران راه حل نظامی ندارد، باید موضوع را از راه حل سیاسی و به شکلی اساسی حل کرد. /1415/9161/خ

ارسال نظرات