۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۶۹۷۷۰
جلیلی در کهنوج:

نباید هیچ فرقی بین تهران و مناطق محروم کشور وجود داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که نباید هیچ فرقی بین تهرانی‌ها و مردم ساکن در مناطق محروم کشور وجود داشته باشد، گفت: وظیفه دولت است که سراغ مردم برود و توانمندی ها و ظرفیت ها را در اختیار آنان قرار دهد و اگر این کار را انجام ندهد در وظیفه اش کوتاهی کرده است.
دکتر سعيد جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب کرمان، سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر یک روزه به کرمان و جنوب این استان، امروز با حضور در مسجد ابوالفضل آذربایجانی های مقیم کهنوج مورد استقبال باشکوه مردم شهرستانهای پنجگانه جنوب کرمان قرار گرفت.

در این مراسم دکتر سعید جلیلی خطاب به مردم کهنوج گفت: شهید شهسواری نشان داد یک ملت می تواند در اوج قدرت و اقتدار باشد و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران ظرفیتی پیدا کرده است که به تنهایی در برابر شش کشور ایستادگی می کند این به خاطر آن فردی نیست که می رود و آنجا سخنرانی می کند این به خاطر پشتوانه قدرت است که امروز ایجاد شده است.

 

وی افزود: این قدرت و پشتوانه را امثال شهید شهسواری ها ایجاد کرده اند؛ شهید شهسواری هایی که مردم تربیت کرده اند.

شهید شهسواری یک نماد و الگو بود

جلیلی تصریح کرد: شهید شهسواری یک نماد و الگو بود و این الگو می تواند در همه زمینه ها تکثیر شود، این الگو نباید متوقف شود.

وی ابراز داشت: هر یک از شما مردم و جوانان کهنوج یک شهسواری دیگر برای انقلاب اسلامی هستید چرا که شهید شهسواری توانست یک نمونه و یک الگو باشد.

وی گفت: امام بزرگ ما بستر و ظرفیتی را ایجاد کرد که هرکسی که توانایی و قدرتی داشت بر مبنای ایمان به خدا بود و این توانایی ها بود وقتی با هم جمع شد آن پیروزی بزرگ برای کشور ما رقم خورد.

جلیلی با بیان این که این توانایی ها فقط مربوط به دوران دفاع مقدس نیست، افزود: همین امروز هم توانایی هایی بسیار زیادی در میان مردم وجود دارد و باید بستری فراهم شود که این توانایی ها کنار هم جمع و به روز رسانی شود.

وی افزود: یک روز این توانایی ها در شکل دفاع مقدس بود امروز هم می تواند این توانایی ها در شکل دیگر از جمله در عرصه کشاورزی، صنعت، فرهنگ و موضوعات مختلف خودش را نشان دهد و این هنر امام و انقلاب اسلامی بود.

نباید هیچ فرقی بین مردم کپرنشین کهنوج و شمال تهران وجود داشته باشد

جلیلی گفت: اگر می گوییم اسلام ناب باید در کشور حاکم باشد، اسلام ناب به ما فرمان می دهد کسی که در کپرهای کهنوج زندگی می کند با کسی که در شمال تهران هست نباید هیچ فرقی داشته باشد؛ این مبنای انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی ما آمد تا عدالت و معنویت را در جامعه بیاورد و مردم ما این را شنیدند و به آن لبیک گفتند.

دولت نباید مانع مردم باشد

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت نباید مانع مردم باشد، دولت باید به مردم کمک کند؛ این دولت است که باید به سراغ مردم برود و توانمندی ها و ظرفیت ها را در اختیار مردم قرار دهد و اگر این کار را انجام ندهد در وظیفه اش کوتاهی کرده است، نه اینکه اگر این کار را انجام دهد و منتی بر سر مردم داشته باشد.

دکتر جلیلی بیان داشت: ما باید به مردم اعتماد و از توانایی ها و ظرفیت های آنان در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر برنامه ریزی درستی برای ظرفیت های خدادادی که در همین مناطق وجود دارد صورت گیرد، نه تنها جوان ما بیکار نمی شود بلکه هر یک از جوانان ما منشأ تولید کار و کار آفرینی می شوند.

وی افزود: چرا کشوری که مناطقی مانند کرمان، کهنوج و جیرفت دارد باید 85 درصد روغن و دانه روغنی مورد نیاز خود را از خارج وارد کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با همین آب و خاکی که الآن وجود دارد، با همین آموزشی که الآن ارائه می گردد از همین سطح دانش فعلی اگر ما همین دانش را دو برابر کنیم تولید گندم در کشور از 12 میلیون تن به 22 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد و حتی می توانیم صادر کننده هم باشیم و دلار را از خارجی ها بگیریم و به کشاورز بدهیم./971/پ201/ج

ارسال نظرات