۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۱۶۹۹۱۵
فرمانده تیپ امام صادق:

رییس جمهور آینده نباید نظریه‌پردازی کند/ برخی شخصیت ها در زمین دشمن بازی می کنند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده تیپ امام صادق(ع) تاکید کرد: تا زمانی که امت اسلامی ما بر بر اصول خود پایبند است، نه دشمنان دست از دشمنی بر می دارند نه در بکار گیری مهره های داخلی تردید می کنند، ولی بیداری رهبری فرزانه انقلاب و بصیرت امت ولایت مدار نقشه های دشمن را خنثی خواهد کرد.
حجت الاسلام حسين طيبي فر

دشمنان انقلاب اسلامی در طول این سی و چهار سال از تمام ترفند ها و نقشه ها برای به زانو در آوردن جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده اند و در حالی که جمهوری اسلامی به قدرتی بین المللی و تاثیر گذار در جهان تبدیل شده، دشمنی های آنان شدت بیشتری یافته است؛ تا جایی که شدت اعمال تحریم ها در این برهه حساس تا به حال درباره هیچ کشوری سابقه نداشته است.

در سال حماسه سیاسی و ایام انتخابات ریاست جمهوری و در آستانه خلق حماسه سیاسی از سوی مردم عزیز جمهوری اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین حسین طیبی فر فرمانده تیپ 83 رزمی تبلیغی امام صادق(ع) قم به گفت و گو نشستیم، نوشتار زیر حاصل این گفت وگو است.

رسا ـ تحلیلی از شرایط فعلی سیاسی کشور ارائه بفرمایید؟

چهار محور در کشور اسلامی ما فعالند: محور اول جبهه ها و طراحی های براندازانه یا مهار کننده استکبار جهانی با استفاده از تحریم ها، گروه های تروریستی و بیگانگان است.

محور دوم نفاق است، کسانی که به ظاهر سخن از اسلام و امام بر زبان جاری می کنند ولی در عمل یا عالمانه یا جاهلانه خواسته های دشمنان را دنبال می کنند و مردم را با شایعه پراکنی مایوس می کنند.

این افراد با مجامع به اصطلاح بین المللی برای ضربه زدن به نظام اسلامی همکاری می کنند و بدنبال ایجاد انحراف در اصول و ارزش های انقلاب هستند.

شعار هایی که با مبانی اعتقادی و ارزشی انقلاب هم خوانی ندارد بر زبان جاری می کنند و در نهایت خواسته یا ناخواسته در مسیر و زمینی که دشمن برای انقلاب تعریف می کند حرکت و بازی می کنند.

محور سوم امت اسلامی و مردم متدین، ولایت مدار، بصیر، دشمن شناس، اهل استفاده از تجربه های تلخ و شیرین تاریخ، با روحیه استکبار ستیزی، عاشق ارزش های انقلاب اسلامی هستند؛ این مردم همان حماسه سازان 15 خرداد در ابتدای شروع نهضت امام خمینی، مدافعان 8 سال جنگ تحمیلی، حماسه سازان 19 دی 56، 23 تیر 78، 22بهمن91 و ان شاءالله حماسه سازان 24خرداد 92 هستند.

اما محور چهارم سکان دار انقلاب و هدایت گر قطار انقلاب است؛ تا زمانی که شمشیر بعضی به ظاهر یاران در صفین بالای سر علی بلند نگردد و طرح حکمیت اجباری را بر او تحمیل نکنند و بدنبال ابوموسی ها نباشند و این صحنه تلخ تاریخ را به فراموشی نسپارند و تنگه احد را خالی نکنند؛ انقلاب اسلامی با قدرت هر چه تمام تر در برابر استکبار راه خود را ادامه خواهد داد.

نکته قابل ذکر این است که نظام اسلامی، با همه سلایق تا زمانی که بدنبال بر اندازی نباشند مشکلی ندارد، امروز هم با وجود عدم احراز صلاحیت عده ای از طرف شورای نگهبان؛ سلایق مختلف در انتخابات حضور فعال دارند، لذا مردم با شور و حرارت انقلابی در 24 خرداد کنار صندوق های رای خواهند رفت.

رسا ـ تحلیلی از عملکرد شورای نگهبان در تایید و رد صلاحیت ها در انتخابات ریاست جمهوری ارائه بفرمایید؟

وظیفه شورای نگهبان در انتخابات در دو حوزه احراز صلاحیت کاندیدا بر طبق شرایط قانون اساسی و نظارت کامل بر برگزاری صحیح و قانونی انتخابات است؛ لذا شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

رسا ـ علت هجمه گسترده رسانه های بیگانه به شورای نگهبان و علی الخصوص شخص آقای جنتی چیست؟

شورای نگهبان تضمین کننده اسلامیت نظام است، دشمنان هم از این موضوع عصبانی و به دنبال بر اندازی در قالب دمکراسی هستند ولی در این مسیر سرشان به سنگ می خورد و طبیعی است که از این موضوع خیلی عصبانی باشند.

آیت الله جنتی هم چون تجربه بالایی در شورای نگهبان دارد و چهره ایشان بیشتر در موضع گیری ها و بیان نظرات شورای نگهبان مشهود است بیشتر مورد هجمه قرار می گیرد و الا همه اعضای شورای نگهبان مورد حمله دشمنان هستند.

رسا ـ چه صحبتی در رابطه با لزوم تمکین کاندیدا به قانون در قول و عمل دارید؟

قرآن مجید می فرماید «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً/ کسی که عمل صالح انجام داد از زن و مرد و این عمل صالح برگرفته از باور ایمان او باشد ثمره‌اش حیاه طیبه است» وقتی نظام اسلامی بدنبال ایجاد حیات طیبه است کسی که می خواهد ریاست قوه مجریه را در دست بگیرد اگر به لوازم آن در عمل و اندیشه قائل نباشد صلاحیت ایمانی خود برای این مسئولیت خطیر را از دست می دهد.

تمکین کاندیدا به قوانین نظام مقدس اسلامی دال بر باورهای اعتقادی در آنها است و کسانی که به عنوان انجام تکلیف در صحنه حضور پیدا می کنند؛ اگر این بار مسؤولیت از دوش آنها برداشته شود باید خدا را شاکرد باشند.

رسا ـ با توجه به رد صلاحیت شدن گزینه هایی همچون آقای مشایی و هاشمی رفسنجانی رقابت در این انتخابات را چگونه ارزیابی می فرمایید؟

شورای محترم نگهبان عده ای را احراز صلاحیت نکرده است ولی همه سلایق درون نظام در این انتخابات شرکت دارند.

رسا ـ شانس پیروزی برای کدام گزینه از کاندیداها را محتمل می دانید؟

مردم ما هر چه می گذرد تجربه بیشتری پیدا می کنند، هر کاندیدایی که برنامه ای بهتر به همراه پایبندی به اصول و روحیه ولایت مداری بیشتر و خدمت به نظام اسلامی داشته باشد پیروز خواهد شد، ان شاء الله.

رسا ـ دولت آینده برای گرفتار نشدن در مشکلات و ضعف های دولت آقای احمدی نژاد باید چه برنامه ای را سر لوحه کار خود قرار دهد؟

اولا بدانند باید نوکر مردم باشند، ثانیا بدانند رییس قوه مجریه هستند نه همه کاره نظام اسلامی؛ ثالثا به دنبال تئوری پردازی نروند بلکه به دنبال اجرای قوانین باشند، رابعا مواظبت کنند افراد مشکل دار، اطراف او جمع نشوند؛ ریاست جمهوری امانت الهی مردم است که به رییس جمهور سپرده می شود، به دست هر کسی نباید سپرده شود و در نهایت باید بداند محوریت این نظام قانون است و ولایت فقیه فصل الخطاب امور.

رسا ـ با توجه به این که فتنه ها از اول انقلاب تا به حالا از یک سنخ بوده است، لطفا توضیحی پیرامون هم سنخی دشمنی ها و فتنه ها از اول انقلاب تا به حالا بفرمایید؟

نظام اسلامی یک زلزله سیاسی در جهان به وجود آورد و بعضی کاخ های فکری و ایدئولوژی نظام حاکم بر جهان را فرو ریخت و بسیاری از ساختمان های فکری آنها ترک برداشت، تفکرات مارکسیستی به زباله دان تاریخ ریخته شد و ستون فقرات تفکر حاکم بر جهان که همان تفکر لیبرالیستی است شکسته شد و کسانی که زیر سقف این اندیشه ها بر جهان تسلط داشته یا دارند به وحشت افتادند.

جذب ملت ها به جاذبه اسلام ناب موجب عصبانیت دشمنان شده است، لذا جنگ احزاب علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته اند و در صدد بهره گیری از نیرو های داخل نظام هستند؛ بعضی افراد دانسته یا ندانسته در تور تبلیغاتی یا مهره های کار کشته سیاسی دشمن قرار می گیرند و به دنبال اجرای خواسته دشمن بر می آیند.

تا زمانی که امت اسلامی ما بر بر اصول خود پایبند است، نه دشمنان دست از دشمنی بر می دارند نه در بکار گیری مهره های داخلی تردید می کنند، ولی بیداری رهبری فرزانه انقلاب و بصیرت امت هشیار و ولایت مدار تا به حال و ان شاءالله در آینده تمام نقشه های دشمن را خنثی خواهد کرد.

رسا ـ تعریف شما از حماسه سیاسی چیست؟

حماسه به حرکت هایی گفته می شود که در خلق یک حرکت جدید یا استمرار یک حرکت نقش ویژه ای دارد مانند حماسه15 خرداد، حماسه کربلا، حماسه 22بهمن، حماسه 9دی، اگر انسان ها روحیه حماسه آفرینی داشته باشند استمرار آن بدون مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمن از ضرورت های یک حرکت است. /929/گ402/ج

 

ارسال نظرات