۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۷۰۱۵۸
نماینده خبرگان رهبری:

امام در مسیر مبارزه با مستکبران مصلحت‌اندیش نبود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: امام راحل از نخستین روزهای آغاز نهضت حسینی خود با توکل به قدرت لایزال الهی و تمسک به آیات قرآنی و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت توانست امور را پیش برد.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای قیام خونین 15 خرداد که در مسجد جامع مراغه برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل در راه آرمان اسلامی و هدف الهی خود لحظه‌ای تردید به خود راه نداد.


وی با بیان این‌که امام در مسیر مبارزه با مستکبران مصلحت‌اندیش نبود، گفت: امام از نخستین روزهای آغاز نهضت حسینی خود با توکل به قدرت لایزال الهی و تمسک به آیات قرآنی و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت توانست امور را پیش برد، باید دانست که عزت، تعالی و اقتدار ایران اسلامی، تنها در ادامه راه آن بزرگ مرد تاریخ محقق خواهد شد.


امام جمعه مراغه ایمان، صبر، آینده‌نگری، تقوا، روشن بینی و تفکر امام راحل را عامل اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: مطالعه مقاطع مختلف زندگی امام خمینی(ره) دارای درس‏ها، پندها و عبرت‏های فراوانی است که می‏تواند مورد استفاده همگان قرار گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) الگوی آزادگان، عدالت‌طبان و انقلابیون سراسر جهان است، افزود: فاصله و انحراف از مکتب امام راحل بحران های عدیده ای ایجاد خواهد کرد، از این رو باید آحاد مردم سیره امام راحل را شیوه و سرمشق زندگی خود در امور مختلف فردی و اجتماعی قرار دهند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که امام راحل بشریت را از اسارت فکری و جسمی غرب نجات داد، خاطرنشان کرد: امام روحیه خودباوری را در ملت‌های مسلمان احیا کرد و نشان داد که با تکیه بر نیروی انسانی مؤمن و متدین و متخصص در جوامع اسلامی می توان انحصارطلبی علمی و فناوری غرب را شکست.


وی در پایان با تأکید بر این‌که ضایعه ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی مجلس خبرگان رهبری، التیام یافت، گفت: امروز جای بسی مباهات و مسرت است که ایران اسلامی در سایه رهبری الهی و خمینی‌گونه حضرت آیت الله خامنه ای توانسته به تنهایی در مقابل دنیای کفر ایستادگی کند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی اصل ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را دو یادگار ارزشمند امام راحل برشمرد و تصریح کرد: خلف صالح آن رهبر فقید، امروز نعمتی بزرگ و مایه خیر و برکت برای مردم ایران است، همواره بایستی در تبعیت از ولایت فقیه و رهبری نظام پیش قدم بود./935/پ202/س

ارسال نظرات