۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۷۰۴۰۹

ترکیه بی بی سی را به دخالت در ترکیه متهم کرد

خبرگزاری رسا ـ در حالی که بی بی سی از ادامه اعتراضات و سقوط ارزش لیر ترکیه سخن می گوید دولت ترکیه این شبکه را به دخالت در امور داخلی کشورش متهم کرد.
شکايت ترکيه از شيطنت هاي بي بي سي در اين کشور

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: با وجود اعتراضات گسترده مردم ترکیه، اردوغان می گوید برنامه تبدیل پارک گزی به مرکز تجاری در استانبول، طبق برنامه پیش خواهد رفت.


این در حالی است که توافقات به دست آمده بین معترض
ان و معاون نخست وزیر، حاکی از متوقف شدن برنامه ساخت و ساز در پارک گزی بود.


در همین حال رجب طیب اردوغان سفرش را به شمال آفریقا زودتر از موعد تمام کرده و امروز به ترکیه باز می گردد.


بی بی سی در ادامه گفت: واکنش ها به این سخنان بسیار زیاد بوده است. آخرین خبرها ظرف نزدیک به 1ساعت قبل، حاکی از سقوط 5درصدی ارزش سهام بازار بورس ترکیه و همچنین افت شدید واحد پولی لیر این کشور می باشد.

 

شایان ذکر است هفته گذشته نیز با آغاز اعتراضات، سهام بازار بورس ترکیه و همچنین واحد پولی این کشور، سقوطی 10 در صدی را شاهد بوده است.


به گفته بی بی سی؛ این واکنش ها ناشی از آن است که مردم ترکیه عقیده دارند اعتراض ها ادامه خواهد داشت چراکه آنها به دنبال نشانه ای از نرمش در سخنان اردوغان بودند اما این نشانه را  دریافت نکردند. معترضین باور دارند که نخست وزیر مردم را به سمت ادامه اعتراضات سوق می دهد.


بی بی سی در انتها افزود: مردم می گویند چرا توافقی که با معاون نخست وزیر کرده اند باید توسط خود نخست وزیر نقض شود؟!

گفتنی است مقامات دولت ترکیه بر این باورند که شبکه بی بی سی در امور داخلی ترکیه دخالت کرده و مردم را به حضور در اعتراضات تشویق می کند.

/9161/1421/خ

ارسال نظرات