۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۷۰۴۶۳
نماینده خبرگان رهبری:

حماسه سیاسی پاسخی به تحریم های غرب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی حضور حداکثری ملت ایران در حماسه سیاسی 24 خرداد را پاسخی کوبنده به تحریم های اقتصادی غرب دانست.
امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی تمام تلاش خود را معطوف حضور کمرنگ مردم در انتخابات کرده‌اند، باید با حضور حداکثری بار دیگر دشمنان را خوار و ذلیل کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی حضور حداکثری ملت ایران در حماس سیاسی 24 خرداد را پاسخی کوبنده به تحریم های اقتصادی غرب دانست و گفت: آنچه مسلم است، این است که بر خلاف خواست دشمنان به یقین ملت ایران با تأسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای خلق حماسه سیاسی حرکت خواهند کرد.


امام جمعه مراغه حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را لازمه تحقق مطالبات رهبری عنوان کرد و تصریح کرد: انتخابات در نظام اسلامی تجلی مشارکت عمومی در سرنوشت آینده خود است، انتخابات نماد مردم سالاری دینی در کشور بوده، از این رو دشمنان همواره مخالف برگزاری انتخابات در ایران اسلامی بوده اند.


خطیب جمعه مراغه در ادامه خواستار توجه به سوابق مدیریتی، تعهد، تخصص، ولایت‌مداری، مردم‌داری و دلسوزی نامزدهای انتخاباتی شد و خاطرنشان کرد: رییس جمهور آینده باید به فکر تعالی نظام در عرصه های داخلی و خارجی باشد، باید دانست که جزئی‌نگری، جناحی‌کاری و تنگ‌نظری آفت نظام در طول سال های گذشته بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید مبعث رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: دور کردن مردم از جهالت و خرافه پرستی و دستیابی به وحدت، بخشی از دستاوردهای ارزشمند بعثت آن پیامبر نور و رحمت است.


وی رسالت حضرت محمد(ص) را جهانی دانست و افزود: مبعث رسول اکرم(ص) روز رهایی بشریت از جهالت است، به عبارت دیگر بعثت عالی ترین نعمت الهی برای هدایت بشری محسوب می شود، حضرت محمد(ص) پس از بعثت، منادی وحدت و یکپارچگی در میان مسلمانان شد و وحدت واقعی امت اسلامی تجلی یافت.


نماینده خبرگان رهبری در پایان با تشریح اوضاع سیاسی و امنیتی حاکم بر سوریه اظهار داشت: آزادی بخش های مهم و استراتژیک اشغال شده از سوی ارتش سوریه نشان داد که ترویسم غربی در این کشور آخرین نفس های خود را می کشد، امروز غرب با مشاهده این وضعیت به دنبال تحریم رژیم صهیونیستی برای فشار به نظام حاکم در سوریه است./935/پ202/ب

ارسال نظرات