۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۷۰۵۲۲
معاون تهذیب مدرسه عالی زنجان:

توجه به محرومان اولویت برنامه ریزی نامزدها باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه عالی سید زنجان گفت: اولویت برنامه ریزی کاندیداها باید با محرومان و مستضعفان باشد که این شیوه ائمه معصومین(ع) و امام خمینی(ره) بود.
اخبار انتخابات

حجت الاسلام محمد مهدی امیرخانی، معاون تهذیب مدرسه عالی سید زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اشاره به هشت کاندیدایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند، اظهار داشت: برای نامزدها حداقل هایی از سوی شورای نگهبان که مرجع حقوقی، اسلامی و قانونی رسیدگی به این امور است تعیین شده که باید از سوی آنان رعایت شود.

وی در ادامه با اشاره به ملاک های کاندیدای اصلح، شرط نخست برای اصلح بودن را تقوای الهی دانست و تأکید کرد: ملاک ما برای کاندیدای اصلح مقدم دانستن رضایت خداوند حتی بر منافع شخصی در همه حالات است؛ البته تقوا هم تنها به صرف نماز خواندن و ذکر گفتن حاصل نمی شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سید زنجان در ادامه با بیان دیگر شروط کاندیدای اصلح تصریح کرد: کاندیدای مطلوب باید دارای سابقه مدیریتی کلان و همچنین مشهور به حسن سابقه باشد، یعنی از فیلتر نقد عملکردهایش که از سوی دیگر اشخاص انجام می گیرد، عبور کند که عملکرد گذشته اشخاص ضامن عملکرد آنها در آینده است

حجت الاسلام امیرخانی بابیان این که از دیگر شروط می توان به مستقل بودن وی در ارائه برنامه هایش اشاره کرد، گفت: برنامه کاندیدا نباید حزبی و وابسته به شخصیتی خاص باشد بلکه باید جامع باشد.

وی با بیان این‎که در برنامه ریزی ها محرومان باید در اولویت باشند، افزود: اولویت در برنامه ریزی نامزدها باید با محرومان و مستضعفان باشد که این طبقه همواره در حقش اجحاف شده و در اولویت بندی ها آخر صف هستند و هیچ کس هم برای احقاق حقوق آنان اقدام نمی کند.

حجت الاسلام امیرخانی در ادامه با اشاره به سیاه نمایی برخی نامزدها نسبت به وضع موجود خاطر نشان کرد: اخلاق عملی کاندیداها هم باید مد نظر قرار گیرد و تنها به صرف شعار به آنها رأی ندهیم؛ چرا که برخی از کاندیداها برای جمع کردن رأی به هر روشی از جمله کوچک شمردن خدمات در خور توجه دولت کنونی متوسل می شوند.

وی در ادامه با اشاره به تبلیغات سنگین رسانه های بیگانه مبنی بر عدم شرکت مردم در انتخابات اظهار داشت: مردم در این دوره هم همچون دفعات گذشته با قوت شرکت می کنند؛ البته ما هم نباید در برابر تبلیغات رسانه ای آنها ساکت باشیم بلکه باید با همان ابزار آنها که رسانه است مقابله به مثل کنیم و حق بودن خود را در رسانه ها تبلیغ کنیم تا اگر شبهه ای هم در ذهن مردم بود، حل شود./901/ت302/غ

ارسال نظرات