۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۷۰۷۵۴
مخالفان نظام سوریه:

در ژنو 2 شرکت نمی کنیم

خبرگزاری رسا ـ در حالی که ماه ها از استعفای معاذ الخطیب از ریاست این ائتلاف می گذرد، معارضان در انتخاب رئیس جدید ناکام مانده اند و تا کنون موفق نشده اند تا تیم مذاکراتی خود را برای کنفرانس ژنو 2 معرفی کنند.
جورج صبرا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری گفت: ائتلاف اصلی مخالفان دولت سوریه تاکید کرده است که در گفتگوهای بین المللی صلح شرکت نخواهد کرد.
جورج صبرا رئیس موقت ائتلاف ملی سوریه گفت: آنچه اکنون در سوریه می گذرد راه را برای هرگونه مذاکره در زمینه کنفرانس بین المللی صلح یا هدف راه حل سیاسی برای بحران سوریه می بندد.
در حالی که ماه ها از استعفای معاذ الخطیب از ریاست این ائتلاف می گذرد، معارضان در انتخاب رئیس جدید ناکام مانده اند و تا کنون موفق نشده اند تا تیم مذاکراتی خود را برای کنفرانس ژنو 2 معرفی کنند.
با وجود اختلاف و شکاف داخلی شدید در میان رهبران معارضین و تلاش گروه های مختلف برای کسب کرسی های بیشتری در این ائتلاف، ارتش سوریه موفق شده است در عملیات های مختلف، شهر القصیر را که پایگاه شورشیان مسلح بود به طور کامل پاکسازی کند.
گفتنی است روسیه و آمریکا در تلاشند تا کنفرانس ژنو 2 را برای رسیدن به صلح در سوریه برگزار نماید، با وجودی که مخالفان سوریه نتوانسته اند به توافق نهایی در این خصوص برسند گفته می شود که دولت سوریه لیست احتمالی نمایندگان خود برای حضور در این کنفرانس را آماده کرده است./1415/9161/خ

ارسال نظرات