۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۶
کد خبر: ۱۷۰۸۱۲
رییس امور تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت:

جلیلی نگاه راهبردی به مسائل اقتصادی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس امور تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به این‌که ما تقریبا در بالاترین سطح وابستگی به نفت قرار داریم، ابراز داشت: در دولت اصلاحات اجازه نمی‌دادند تا پالایشگاه ساخته شود و می‌گفتند که صرف نمی‌کند اما یکی از افتخارات دولت نهم پالایشگاه‌ها بوده که معتقد هستم اگر دولت جلیلی روی کار بیاید، بودجه سال آینده بدون نفت خواهیم بست.
دکتر سيد مهدي زريباف، رييس امور تدوين الگوي اسلامي ايراني پيشرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید مهدی زریباف، رییس امور تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در نشست خبری «دکتر جلیلی و دولت نسل سوم» پیرامون رویکردهای گفتمانی دکتر جلیلی در ستاد مرکزی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری واقع در خیابان شریعتی تهران جوان بودن را نخستین مسأله مهم موجود در دکتر جلیلی دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های جلیلی عنصر جوان و خلاق بودن است و این حق نسل سوم است که  به عنصر جوان بودن توجه کند.

وی با بیان این مطلب افزود: رویکردی که جلیلی انتخاب کرده، حاکی از خلاقیت و نوآوری است.

دکتر زریباف اخلاق را از ویژگی‌های دیگر جلیلی عنوان کرد و گفت: جلیلی به لحاظ ایمان، صداقت، خداترسی، ولایت پذیری، حق گرایی و حق طلبی تقریبا سرآمد است.

رییس امور تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان این‌که وجود جلیلی نماد مقاومت و جانبازی است، گفت: او روحیه انقلابی و جهادی دارد و نسبت خود را با نظام ولایت و نظام سلطه روشن کرده است.

وی با اشاره به این‌که جلیلی از جنس مردم است و می‌خواهد با مردم و برای مردم باشد، ابراز داشت: منظور جلیلی از آزادسازی ظرفیت‌ها، آزادسازی ظرفیت‌های مردم است.

دکتر زریباف با بیان این‌که جلیلی نگاه راهبردی به مسائل اقتصادی دارد، اظهار داشت: رییس جمهور باید فیلسوف باشد و نظریه پیشرفت داشته باشد.

رییس امور تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت جلیلی را دارای استقلال فکری در مسادل اقتصادی دانست و گفت: دولت امروز احمدی نژاد یعنی دولت دهم، به لحاظ تفکری مسیر سرمایه داری را رفته است.

وی تأکید کرد: جلیلی با توجه به مسئولیتی که در شش هفت سال گذشته داشته، به زیر و بم ابرقدرتی که امروز در برابر ما ایستاده آگاه است.

دکتر زریباف گفت: برخی از دوستانی که امروز دکتر جلیلی را نقد می‌کنند، در بیست و پنج سالگی وزیر شدند.

رییس امور تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیست سال پیش فریاد زدند که وابستگی اقتصاد به نفت و درآمدهای آن ما را آسیب پذیر می‌کند اما تکنوکرات‌ها گفتند مگر می‌شود؟

وی با اشاره به این‌که ما تقریبا در بالاترین سطح وابستگی به نفت قرار داریم، ابراز داشت: در دولت اصلاحات اجازه نمی‌دادند تا پالایشگاه ساخته شود و می‌گفتند که صرف نمی‌کند اما یکی از افتخارات دولت نهم پالایشگاه‌ها بوده که معتقد هستم اگر دولت جلیلی روی کار بیاید، بودجه سال آینده بدون نفت خواهیم بست./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات