۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۷۱۱۰۱

افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکایی ناپدید شد

خبرگزاری رسا ـ تکنیسین سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، یک روز پس از آنکه مسئولیت افشاگری علیه دولت آمریکا را پذیرفت، ناپدید شد.
افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکایی ناپدید شد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از یورونیوز، ادوارد اسنودن،تکنیسین سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، یک روز پس از آنکه مسئولیت افشاگری علیه دولت آمریکا را پذیرفت، ناپدید شد.


بنابر گزارش ها، مشخص نیست او پس از ترک محل اقامتش در هنگ کنگ به کجا رفته است؟


اسنودن 29 ساله گفته بود که در پاسخ به ندای وجدانش اطلاعات محرمانه دولت آمریکا درباره جمع آوری اطلاعات شهروندان را افشا کرده بود.


هفته گذشته روزنامه بریتانیایی گاردین افشا کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا بطور مخفیانه، اطلاعات مربوط به مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی میلیونها نفر را جمع آوری می کرده است.


یکی از سردبیران گاردین درآمریکا می گوید: اسنودن در موقعیت دشواری قرار گرفته است.
اوگفته بود قصد دارد به کشوری مثل ایسلند که سابقه درخشانی در دفاع از آزادی بیان دارد، پناهنده بشود. واضح است که اصلا دوست نداریم به او آسیب برسد.

 

همچنین به گفته بی بی سی فارسی به نقل از کسی که در اوج جنگ ویتنام، مدارک دروغگویی های رئیس جمهوری وقت آمریکا را درباره جنگ برملا کرده بود، گفت: مهمتر از آنچه آقای اسنودن برملا کرده در تاریخ آمریکا وجود ندارد.

دانیل الزبرگ در گفتگو با بی بی سی افزود: من خیلی خوشحال شدم که بالاخره مقامی با دسترسی زیاد و اطلاعات خوب، حاضر شد علی رغم هزینه احتمالی برای امنیت، شغل و خطر به زندان افتادن، برای آگاه کردن مردم حقیقت را بیان کند.

مفقود شدن ادوارد اسنودن آنهم پس از افشای اطلاعاتی علیه ایالات متحده، نشانگر کمال آزادی بیان و دموکراسی در جامعه غرب بوده و دم خروس شعار آزادی های مدنی را آشکار می سازد./1409/9161/خ

ارسال نظرات