۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۷۱۳۰۶
امام جمعه هفتکل:

انتخاب اصلح از سوی مردم یک موهبت الهی است

خبرگزاری رساـ امام جمعه هفتکل انتخاب فرد اصلح از سوی مردم را یک موهبت الهی دانست و گفت: مخالفت با رأی مردم مخالفت با حکم الهی است.
حجت الاسلام علي خليلي، امام جمعه هفتکل
حجت الاسلام علی خلیلی، امام جمعه هفتکل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: خدای متعال امانت خودش را به آسمانها، زمین و کوه‌ها عرضه کرد تواضع کرده و این امانت الهی را نپذیرند اما انسان حاضر شد این امانت را بپذیرد، منظور از این امانت همان تکلیف و اختیار است که خدا به انسانها بخشیده است.
وی ادامه داد: همانطوری که خدا به انسانها اختیار داده است به حکم عقل و شرع انسان باید در هر چیزی بهترین را انتخاب بکند و مردم در جامعه اسلامی هنگامی که به پای صندوق رأی آمدند و رأی دادند اصلح و بهترین را انتخاب کنند این انتخاب یک موهبت الهی است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به ضوابطی که در این عرصه وجود دارد همه باید به رأی مردم احترام بگذارند اگر کسی بخواهد با رأی مردم مخالفت کند با حکم خدا مخالفت کرده است زیرا که خداوند این اختیار را به انسان داده است و هیچ کسی حق مخالفت با رأی مردم را ندارد.
وی ابراز داشت: در هر جامعه ای باید قانون وجود داشته باشد و هیچ جامعه‌ای بدون قانون نمی‌تواند باشد و اگر قرار است کسی با قانون مخالفت بکند اختلال نظام بوجود می‌آید و این قابل قبول نیست به ویژه اگر قانون برگرفته از حکم خداوند باشد.
امام جمعه هفتکل افزود: با توجه به مبانی ولایت فقیه شارع مقدس حق انتخاب والی را به مردم داده است پس اگر کسی به این قانون گردن ننهد به حکم خدا تمکین نکرده است.
 وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب برگرفته از دین است و می‌خواهد یک الگو جدید به جهان بدهد، گفت: در جهانی که مادی گرایی حرف اصلی را می زند این انقلاب می خواهد یک الگو برگرفته از دین به دنیا صادر کند و زمینه ساز «لیظهروا علی الدین کله» باشد.
حجت‌الاسلام خلیلی ادامه داد: اگر کسی بخواهد در مقابل قانون انتخابات و آرا مردم بایستد و تمکین نکند در مقابل قانون اسلام ایستاده است زیرا قانون اساسی مورد تایید اسلام است و شخصی که مخالفت با این قانون کند منکر کارآمدی اسلام است.
وی تاکید کرد: قانون شکنی، دشمنان را برما جری می‌کند و سبب می‌شود که  فرهنگ عظیم ما را  به عنوان خرده فرهنگ حساب کنند و مانند زمان‌های پیشین ما را استثمار کنند و آنها هم همین را می‌خواند.

وی اظهار کرد: دشمنان ما می‌خواهند که ما در درون دچار اختلاف شویم تا آنها از شرایط سوء استفاده کنند و مانند زمان پیش از انقلاب این کشور را مدیریت کنند و اجازه پیشرفت ندهند./9195/ت302/ی

ارسال نظرات